E
Emmaaa
Jag ger min ponny 1 ½ kg cool, 1 kg lucern, 3 msk mineraler och ½ msk salt. När vi köpte henne i januari var hon väldigt smal så vi började med att ge lucern och nästan fri tillgång till hö. Nu äter hon bra med hö men har börjat att pilla bort lucern och saltet.. dricker också mindre. Hon har gått upp sen vi köpte henne men längs hela ryggraden och över rumpan är hon väldigt tunn. För några veckor sen tog vi ut en kiropraktier då vi märkte att något inte var bra med hennes rygg. Och hon hade då två låsningar i ryggen som hon troligen har haft lääänge. Men är nu helt OK från det.
jag vet att det finns många trådar om mat till hästar men hittade inget riktigt bra svar på min fråga. Så har ni några förslag på hur jag kan få i henne mer salt, lucern och vatten?
Kan lägga in en bild på henne i morgon så ni får se hur hon ser ut över just rumpa och rygg, där hon är som tunnast. Har ingen bra just nu.
Tacksam för svar!
jag vet att det finns många trådar om mat till hästar men hittade inget riktigt bra svar på min fråga. Så har ni några förslag på hur jag kan få i henne mer salt, lucern och vatten?
Kan lägga in en bild på henne i morgon så ni får se hur hon ser ut över just rumpa och rygg, där hon är som tunnast. Har ingen bra just nu.
Tacksam för svar!