Nu ska jag vara tjatig!
Men om jag köper den lovande unghästen, som "färdig" skulle den bli alldels för dyr för mig, så känns det ju som om "väntetiden" är väl värd att ha!
För om jag PROMPT måste rida hela tiden, så måste jag ju skaffa en häst med MKT lägre kapacitet än jag vill ha!
Visst, jag får rida hela tiden, men inte på den nivå jag vill!
Men du har rätt, jag ser ofta att jag som ser VÄNTA som att "spara för framtiden" när det gäller hästar, är i minoritet!
Men jag kan när jag väntat klart, glädja mig åt många fler år än de som inte tar "väntetiden"! Med SAMMA häst!
Tänk att inte fler uppskattar att ha hästen från det den är liten! Det är ju så KUL att se hur den lär sig, att utveckla hästen SJÄLV, och sedan vara stolt när man ser vad den lärt sig!
Jag blir så stolt när jag i dressyrkritiker för min
93:a (köpte honom -94) läser "fantastisk häst", "otrolig utstrålning" och sådana saker! Eller när jag fick höra omdömet i kvalitetstävlans löshoppning "samarbetsvilja god, framåtbjudning god, lugn, avspänd..." osv.
Och jag visste det var JAG som förvaltat alla hans fina kvaliteer så att andra också tyckte jag hade en fin häst!
FINNS det ngt bättre än det med hästägandet?!