varför så få debutant??

A

Annelie_2005

jag vill börja tävla färlttävlan i år på min ponny. men jag hittar inga debutanta tävlingar! och jag måste ju först tävla det innan jag får gå upp, ifall jag har förstått rätt. jag kan ju inte åka enda ner till skåne för att tävla deb :( bor här i sthlm och visst, jag kan åka en bra bit. men inte igenom hela sverige. :(
någon som vet vart det finns deb. klasser?
/annelie

Sv: varför så få debutant??

men jag hittar inga proppar. :/

Tålamod kära du!
Proppen kommer så småningom, det är ingen idé att anmäla ett halvår i förväg...
Även om det kan kännas som att man är så sugen så man håller på att gå upp i atomer. ;)

Får jag sno tråden lite?
Jag har spanat in en FT (el två eg) här i Örebro(Latorp) i höst.
Hästen är 4 i år.

Men visst är det den klassen som heter "Häst 90cm" som är deb?
Har planerat att ta FT-kortet på ett läger på lånad häst i april-juni nångång. Kan i princip inget om själva tävlingen mer än vad som ingår och hur jag tränar inför.

Hej hopp...

Kul att du ska börja med fälttävlan. Kan tipsa om att det eventuellt (det är inte riktigt klart än), kommer att komma förkenklade fälttävlan för både ponny och häst. 06 så fanns det bara för häst, men nu ska det ev komma för ponny också. Disskuterades bla i Falkenberg.

men hopp proppar kommer fort ;) har blivigt lite bortskämd kanske :angel:
då är det bara att vänta och spana då :D

Mantorp och Kindas Deb för ponny ligger iallafall ute.
Jag vet egentligen inte varför det finns så få..Jag vet bara om Mantorp, Kinda och Valla som har debutanter för ponny..Åkerbo?

Kanske intresset inte varit så stort på ponny sidan? (på deb) Fast å andra sidan så måste man ju börja ngn stans...
Våran i Kinda har ju inte vi haft länge iallafall...menmen..
Anmäl dig till Mantorp och Kinda iallafall;)
/C*

jo. jag tycker att det borde finnas fler deb. så fler ponnyryttare kan satsa på fälttävlan! :) men men. man får väl ta dom tävlingar man hittar.
ligger inte kinda långt ifrån stockholm? låter så iaf :P
/annelie

Jo, det gör det.

Kollade upp och Kinda ligger ca 6 mil från linköping.

Valla kommer inte ha några tävlingar i år.
Åkerbo kommer ha deb och lätt för ponny sista helgen i juli!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka