Varför så dyrt i Sverige?

sita

Trådstartare
Jag ska köpa 3 saker till ekipaget. När jag kollar på priser i Sverige hamnar jag på ca 8500 kr och efter lite letande på nätet hittar jag samma saker i England till det mycket mer intressanta priset, 3400 kr.

Nu blir det tyvärr provtagning av rätt storlek på Eurohorse, sen hem till datorn och beställa...

Jag brukar vara så lojal som möjligt men nu får det räcka...

Vad vill jag med detta inlägg?... Använd nätet, så kan du oxå göra en hacka...

Sv: Varför så dyrt i Sverige?

Jag ska ju föreställa vuxen men har dålig koll ändå :p

Hur funkar det med betalning i utländska webshopar? Måste man ha typ VISA? Antar att det inte tullas om man beställer från andra EU-länder? Hur funkar det med sånt annars?

Jag har alltid betalt via VISA och det har alltid funkat kanon. Har aldrig haft problem med tull. Har man hästverksamhet och företag kan man dessutom slippa momsen. :D

Jag förklarar de där 8500 tusen med att "det är bra att slippa långa transporter". Men egentligen beror det bara på att jag inte vågar beställa utomlands :o

Men man kan tjäna en väldans massa pengar, jag väljer att låta bli att kolla upp priserna utomlands :angel:

Det är billigare i Sverige för att vi e dumma o betalar det högre priset :devil:

Lönar sej ofta att beställa utomlands -har gjort det ofta och har (hittills) inte haft dåliga erfarenheter.
Ofta kan mna få grejerna på en vecka från Tyskland och England

-Kolla att affären har en riktig adress och telefon och att man kan ringa dit. (inte bara en anonym webadress)
-Kolla på google att dom inte är kända som lurendrejare.

Om det är utanför EU kostar det TULL
(runt5-10% + speditionskostnader på några hundra)
OCH: Svensk moms med 25%

Beställer du från ett annat EU-land slipper du Svensk moms: Du betalar den (oftast mycket lägre) momsen i köp-landet OCH det blir ingen tull eller speditionsavgift.
-Bara vanlig frakt!

Finns ju många EU-länder som e stora på hästsport så det finns ju ingen anledning att gå utanför EU.

Betalar du med kreditkort (typ Mastercard) kan du få pengarna tillbaka om säljaren luras och inte fullföljer sina plikter så det är rätt så säkert att handla på nätet

/Max

Vi har också beställt frånbåde Tyskland och England. Terrängskydd köpta i Tyskland fär halva priset, Back on Track -täcke också.
Bara att leta upp en affär som känns seriös, precis som MaxP säger, länkar man från www.buschreiter.de så förmodar jag att de har lite koll.:D

Uj uj uj... tänk nu på att buke är världsledande och att det finns risk att ni nu kan blir portade från svenska affärer med dessa inlägg :devil:

Jag har också beställt en del från andra länder.
Blir billigare trots (från USA) frakt, tull och moms. Och så finns det ju så mycket mera att välja på, riktigt farligt och nästan lite jobbigt ;)

Denna veckan köpte jag säkerhetsväst och hjälm från England, tog mindre än en veckan att få hem sakerna. Och det blev billigare :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min cykel blev stulen på vår innergård för ungefär ett år sedan. Jag anmälde till försäkringsbolaget och fick ut ersättning. I våras så...
2
Svar
27
· Visningar
6 333
Senast: 360
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar veta vad jag vill och har rent av rätt bestämda åsikter på många områden. Men när det kommer till större beslut är det...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Magiana
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka