Varför Remontgrimma?

Syrpa

Trådstartare
Varför är det så otroligt vanligt att man har remontgrimma på just islandshästar och så sällsynt på tregångare egentligen? :confused:

Sv: Varför Remontgrimma?

Kan hända att det handlar om enkelheten, sen att remont ä väl den snällaste nosgrimman om man ska använda någon. Den passar bra till häst med korta mungipor, vilket islandshästen ofta har.

Sv: Varför Remontgrimma?

Det är den snällaste - och i mitt tycke bästa nosgrimman om man ska ha en. Den spänns lätt, utan ens klämma, för att bettet ska hållas stilla och på plats.

Nosgrimmor som ligger på nosryggen och under ganaschen klämmer ihop kinderna emot kindtänderna och kan ge skador.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar