Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Varför räknas inte lusernpellets som grovfoder?? Det har jag alltid trott!!
Krafft Lusern Pellets och Hackat Strå
Pelletsen kan användas som proteinfodermedel då endast ett mindre proteintillskott behövs, eller kombinerat med KP t.ex. Pelletsen kan inte räknas som grovfoder, och bör blötas innan utfodring.
Hackat strå kan användas då man inte kan ge så mkt hö pga höets dåliga näringsmässiga kvalité, men även av samma anledning som pelletsen. Hackat strå varianten av lusern räknas som grovfoder
Sv: Varför räknas inte lusernpellets som grovfoder?? Det har jag alltid trott!!
Den är bra, men behöver kanske en liten översyn.
Det finns några användare som har haft hästar utan tänder, för dessa har då fått uppblötta lucernpellets med olja istället för hö eller silage. De har överlevt väldigt bra på det.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hundavel & Ras Vill tillägga till det @Kajsalisa skrev om uppfödarutbildning: SKK har en bra sådan, som man kan gå oavsett om man har fött upp, tänker...
Hästmänniskan Min gamla stallägare sa samma.. "hade en häst och den var skadad. Köpte en till för att få något att rida men sen blev den också skadad"...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.