Varför olika åldrar??

M

Madelene

Varför har vi ÄU och SENIOR???

Jag trodde det var för att vi skulle kunna hålla oss till ETT forum. Men lånar man en tråd från den ena och sätter in på den andra så låses den och man får hänvisning till det andra forumet istället.

Förstår liksom inte då vitsen med att ha två forum?? Varför inte sätta ihop dessa istället??

*förvirrad*

Sv: Varför olika åldrar??

Trist svar men du kommer att förstå när du blir äldre. Änmena och tonen på ÄU är ju inte alltid så kul när man kommit upp lite i ålder.:smirk: Ser du inte skillnaden?

Med tanke på de 15 åringar som hänger på ÄU så är det ändå mer motiverat. Tack och lov slipper vi den biten på senior ännu så länge.

Men ÄU är mycket roligare ju.. :angel::smirk:

Men till senior kommer vi nog inte än på ett tag, ni är så tråkiga där :p

Jag skall försöka kolla upp detta med denna låsning.

Överlag tycker jag nog att det vore bra om ni alla höll lite mer på de åldergränser som finns.

De yngre vill vara äldre och anser nog sig själva mer mogna än de är, vilket kan få till följd att alla flyttar upp ett snäpp.

De lite äldre kanske ibland vill vara lite yngre, men ofta kan det vara lite jobbigt, med alltför omogna inlägg eller frågeställningar när det inte finns något forum ovanför Senior.

Något regelrätt förbud mot att vara på forum man inte har åldern för kommer med största sannolikhet aldrig införas, bland annat för att det i princip är omöjligt att veta hur gammal personen framför datorn är och det faktum att ålder och mognad inte alls behöver ha med varandra att göra.

Vill inte bli äldre ju :smirk:

Var bara häromnatten som jag tyckte det var alltför dött på Senior som jag tog en titt på ÄU, hittade en skojig tråd och tyckte att alla seniorer kunde få ta del av den också.

Men jag får väl sluta med det då :crazy:

Tack för snabbt svar allihopa!

Jag tycker inte man ska slå ihop forumen, men jag tycker man kan få låna en tråd från ett forum om man tex som du såg något kul som du vill visa oss seniorer.
Jag går aldrig in på ÄU, så jag kan tycka det är tråkigt när man tar bort en tråd bara för den redan finns där. Då blir det att jag inte fortsätter läsa den istället.
Däremot förstår jag att man inte ska hålla på och lägga in dubbla trådar hela tiden. Men ser man att båda trådarna är aktiva, så kan de väl få vara kvar. Det visar ju att folk läser på olika ställen.

Jag tycker att det är bra amed två forum! Precis som andra skrivit så kan jag mycket väl tänka mig att ÄU är för flamsigt och omoget när man... är lite äldre. :smirk:

Men varför inte göra som jag, va på både forumen? Så får ju alla välja!

Madelene skrev:
Varför har vi ÄU och SENIOR???

Förstår liksom inte då vitsen med att ha två forum?? Varför inte sätta ihop dessa istället??

*förvirrad*

JAAAA det låter ju som en toppenide :crazy: , eller så kan alla på senior regga sig på lunar eller något internetstall, för det är ju ungefär den fjortisnivå det är på ÄU.

Ungdomsforumet är väldigt tråkigt och det skrivs inte mycket där.
ÄU:arna är mycket klokare och har mer erfarenhet, därför hänger jag hellre där än på U.
Så du (och ni andra) tycker att jag och alla U:are ska hålla oss till att bara läsa på ÄU och skriva på U?
Isåfall gör jag så.

De lite äldre kanske ibland vill vara lite yngre, men ofta kan det vara lite jobbigt, med alltför omogna inlägg eller frågeställningar när det inte finns något forum ovanför Senior.

Japp, precis vad jag som är över 40 tycker. Det är ofta lite omogna inlägg där. Frågeställningarna är för mig ofta gamla och bara värda att läsa i nostalgiskt syfte. Får väl skriva upp de funderingar jag har i livet nu och sedan invänta svaren om något tiotal år:) .

Personligen önskar jag mig ett veteranforum! Kanske är vi för få i den här åldersklassen och jultomten har ju redan varit här men önska sig kan man ju alltid ändå!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 583
Senast: hollypolly
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
55 062
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 942
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama