Varför New Forest på blup?

Sv: Varför New Forest på blup?

Därför att det finns registrerade korsningar med New Forest registrerade hos ASVH.

Tack för svar :)

Jag fick för mig att eftersom de inte godkände ponnystam så skulle ponnyföräldern stå som okänd. Men hästavkommorna verkar inte listade under resp NF-hingst? Så det var lite därför jag undrade :) Dock vet jag att stoets far har betäckt större ston.

Vårt sto har 1 godkänd hingst som halvbror och den kan man följa två generationer tillbaka med renrasiga NF på blup.

Senast ändrad:

Det gör de inte heller, men registreras en korsningshäst ska ju den också ha rätt stam. Om du klickar framåt och kommer till korsningshästen som är registrerad ser du på registreringsnumret att den inte har godkänd stam.

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 926
Senast: Ottilia
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
C
Avel Har skrivit en tråd för ett tag sedan men tänkte vara lite mer "noggrann" med denna (fakta om mitt sto) Som sagt jag behöver hjälp av er...
Svar
17
· Visningar
2 603
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 846
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar