Varför luktar SL's nya tåg häst?

Idas

Trådstartare
När de nya pendeltågen kom så tyckte jag varje gång jag åkte att de luktade häst/stall/marsvin/kanin.

Nu har SL fått nya tvärbanor och de luktar OCKSÅ så! :eek: Varför!? Vad gör de med sina tåg?

Sv: Varför luktar SL's nya tåg häst?

Jag har ingen aning. Men jag har också tänkt på att pendeltågen luktar häst!

Ja! Jag tänkte på det senast igår när jag åkte tvärbanan på nya sträckan mellan Alvik och Solna!

Samma sak på SJs tåg, första gången trodde jag att det var pga att det åkt nåt burdjur där, men när det upprepades gång på gång så kändes det inte riktigt rimligt. ;) Det enda jag kan tänka mig är att det är nåt slags rengöringsmedel med den lukten, men varför man vill ha det vet jag inte...

Limmet eller plastmattan.

Vi har så i några bussar från Tyskland.

Några av de flamskyddsmedel som man får använda nuförtiden ( inte halogena) och som fungerar tillräckligt bra, luktar gödselaktigt. I riktigt hög koncentration luktar de sur fisk. I allmänna kommunikationsfordon är flamskyddskraven väldigt höga.

/Compoundern

Ja visst luktar tågen häst? Tycker jag med, åker från Göteborg med de nya tågen. Skumt, kanske därför inte de som satt bredvid mig kände att jag lukta häst?:P

Några av de flamskyddsmedel som man får använda nuförtiden ( inte halogena) och som fungerar tillräckligt bra, luktar gödselaktigt. I riktigt hög koncentration luktar de sur fisk. I allmänna kommunikationsfordon är flamskyddskraven väldigt höga.

/Compoundern

+ lil-sis

:bow::rofl: På buke kan man verkligen få svar på allt! :)

Håller med om att de verkligen gör det! :cautious:
Märkte det senaste idag på väg hem från skolan...
Tyckte att det luktade bekant på fel sätt haha :p
Tror också på Moonshadows teori om varför, men varför i all sin dar måste de då använda dessa medel?!

Samma med våra nya pendeltåg, luktar stall. Vi har x 61, Sl x 60, samma fordonstyp i grunden.

Haha, jag som åkte pendeltåg till/från Göteborg i julas satt varje resa och undrade varför det luktade ladugård! Jag tyckte inte det luktade så mycket häst, mer som hos bästa kompisen (när jag var barn), vars pappa hade köttdjur.

Skönt att veta att det inte var jag som inbillade mig... Buke är bra till det allra mesta! :p

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: mily
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka