Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Isabell och Upphoff hade på den tiden samma tränare och red på samma sätt nämligen rollkur som det då kallades för.
Isabell och Upphoff rider ju från det klassiska signalsystemet dvs tyska ridhandboken, det gör ju inte Anky, Edward osv utan dom har ju ett annat signalsystem och ett annat sätt rolla på som skiljer sig från tyskarnas rollkur.
Tycker dom rider väldigt olika
Aldrig hört talas om
Nej alla rider rund på det ena eller andra sättet.
Jag googlade lite haha jaja våran ordförande.. men jag har aldrig sett hästen.
hur anser du att det skiljer sig om vi pratar deras utövande av HF/RK?
Om vi nu bortser från vad de visar inne på arenorna och hur det skiljer sig där? utan jag menar med tituleringen på metoden och hur den skiljer sig träningsmässigt?
Mja, nja, meeh kan nog tänka mig att en och annan från barockforumet ler bakom skärmarna nu
Jag har absolut inget emot att det kommer andra in och vill diskutera emot dressyren men då ska det finnas ett logiskt resonemang även om man inte själv håller med.. Tua, True blue, svea, jegra och Gwaeron och många andra från den klassiska sidan är personer jag gärna utbyter tankar med..
Kolla på clinicen med Hester o Don primeroavkomman. där förklarar han den lägre runda formen.För mig är det en djungel med alla olika uttryck och jag hade gärna gärna sett ett förtydligande i vad som är rollkur, vad som är hyperflexion och vad som är LDR..
Jag har tolkat det som att LDR när hästen stretchar hela sin överlinje men utan att bli allt för kort i undehalsen, att man strävar efter att få hästen ngt framför lod men jag kanske har tolkat det helt fel?
Samt att rollkur och hyperflexion egentligen var samma sak bara att Rollkur var "fulnamnet"
-fio danskan heter Kgs. Hörgaard Remis, en stor fux med mkt vitt, stod hos en blond dressyrtjej vars dotter tävlar hoppning och det har en anläggning. Lagom kryptiskt kanske
Finns det ngn som INTE rider rund?
Hela signalsystemet hur dom rider och får till rollen, hur sjef hästarna rids till att ge efter för tygeltagen och väntar, hur dom använder tygeltagen, sin sits, skänkel osv är helt annorlunda. Dom rollar ofta i högre och kortare form och mer extremt än Tyskarnas som mer rollar lägre med längre hals.
Man ser även hur olika hästarna svarar när dom tar tyglarna.. tyskarnas mer på ett vanligt sätt
Film Nicole upphoff
http://www.youtube.com/watch?v=UQpdVZ55UEo
Film Isabell
http://www.youtube.com/watch?v=emstGni7Rmg
Kolla på clinicen med Hester o Don primeroavkomman. där förklarar han den lägre runda formen.
Trodde att min korkade tråd skulle vara nerspolad...
skillnaden från när vi gastade i alt. dressyrtrådar var att man fick semester.
Isabell och Upphoff rider ju från det klassiska signalsystemet dvs tyska ridhandboken, det gör ju inte Anky, Edward osv utan dom har ju ett annat signalsystem och ett annat sätt rolla på som skiljer sig från tyskarnas rollkur.
Tycker dom rider väldigt olika
Är det här forumet, den här tråden, till för att såga och dissa andra på forumet som framför åsikter som Hedwig inte gillar? I så fall träffade Hedwigs sågning helt fel personer. Det finns åtminstone en person på Buke som har varit modig nog och berättat att hen har en diagnos. Hen är analytisk, skriver kloka och genomtänkta inlägg som informerar. Det finns säkert personer som har en diagnos som inte berättat om det för att de inte törs. Det finns säkert de som åtminstone känner någon som har en diagnos. Alla dessa har Hedwig, Fiorano och du förolämpat, kränkt och förlöjligat. Hedwig genom att skriva den första texten, Fiorano och du genom att applådera Hedwigs text....
Ett underbart bitskt sätt att dissa någon utan att gå över några gränser.
Hela signalsystemet hur dom rider och får till rollen, hur sjef hästarna rids till att ge efter för tygeltagen och väntar, hur dom använder tygeltagen, sin sits, skänkel osv är helt annorlunda. Dom rollar ofta i högre och kortare form och mer extremt än Tyskarnas som mer rollar lägre med längre hals.
Man ser även hur olika hästarna svarar när dom tar tyglarna.. tyskarnas mer på ett vanligt sätt
Film Nicole upphoff
http://www.youtube.com/watch?v=UQpdVZ55UEo
Film Isabell
http://www.youtube.com/watch?v=emstGni7Rmg