Varför hittar inte våra datorer skrivaren?

tuaphua

Trådstartare
Vi har haft kaos med skrivaren nu ett tag. Vi bytte toner med såna vi prenumererar på från Ink club. Det var inte Lexmark egna märke. Men skulle vara likvärdigt. De funkade inte. Vi fick nya. De funkade inte. Man insåg att någon mjukvara ändrats och skulle skicka nya original från Lexmark. Nu verkar skrivaren acceptera tonern. Men den står bara som offline på bådas datorer. Jag testade ta bort och installera om. Den hittar iaf inte skrivaren.

Vad gör man? Den hittar inte skrivaren trots USB-sladd.

Vi har installerat om, stängt av etc etc.
Vi behöver just den skrivaren i jobbet.
 
Vi har haft kaos med skrivaren nu ett tag. Vi bytte toner med såna vi prenumererar på från Ink club. Det var inte Lexmark egna märke. Men skulle vara likvärdigt. De funkade inte. Vi fick nya. De funkade inte. Man insåg att någon mjukvara ändrats och skulle skicka nya original från Lexmark. Nu verkar skrivaren acceptera tonern. Men den står bara som offline på bådas datorer. Jag testade ta bort och installera om. Den hittar iaf inte skrivaren.

Vad gör man? Den hittar inte skrivaren trots USB-sladd.

Vi har installerat om, stängt av etc etc.
Vi behöver just den skrivaren i jobbet.
Lämna in skrivaren på felsökning?
 
Vi har haft kaos med skrivaren nu ett tag. Vi bytte toner med såna vi prenumererar på från Ink club. Det var inte Lexmark egna märke. Men skulle vara likvärdigt. De funkade inte. Vi fick nya. De funkade inte. Man insåg att någon mjukvara ändrats och skulle skicka nya original från Lexmark. Nu verkar skrivaren acceptera tonern. Men den står bara som offline på bådas datorer. Jag testade ta bort och installera om. Den hittar iaf inte skrivaren.

Vad gör man? Den hittar inte skrivaren trots USB-sladd.

Vi har installerat om, stängt av etc etc.
Vi behöver just den skrivaren i jobbet.
Prova att byta usb-sladd, de ger upp emellanåt och ger det felet du beskriver.
 
Jag kan bjuda på den jär uppdateringen.
Sambos svärson som jobbar inom IT fjärrkörde sambos dator för att försöka hitta felet. De håller på 45 minuter innan svärsonen säger att man ska testa manuellt installera om mjukvaran i skrivaren med en USB-sticka, oldschool.
Då ser sambo att han stoppat sladden fel. 😂
Han plockade ur en igår och satte tydligen fel.
Men nu brummar det och skrivs ut på kontoret. 😂👍
 
Jag kan bjuda på den jär uppdateringen.
Sambos svärson som jobbar inom IT fjärrkörde sambos dator för att försöka hitta felet. De håller på 45 minuter innan svärsonen säger att man ska testa manuellt installera om mjukvaran i skrivaren med en USB-sticka, oldschool.
Då ser sambo att han stoppat sladden fel. 😂
Han plockade ur en igår och satte tydligen fel.
Men nu brummar det och skrivs ut på kontoret. 😂👍
Då var jag lösningen på spåren lite ändå :)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
IT & mobiler Försökt googla fram något svar, men lyckas inte så bra. Min dator har varit iväg på världens karusell och på verkstad 3 gånger...
Svar
7
· Visningar
1 295
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 700
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Jag har en trådlös usb-grej (D-Link) för att koppla upp datorn på internet. Men internetuppkopplingen krånglar. Det börjar med att det...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Yukionna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp