Rimfaxe
Trådstartare
Tänkte höra med er ifall det är datorn som kan vara orsak till att vi har svårt att se stremad film, typ det som visas på TV4 Play och även SVT Play.
Men, kan datorn vara en orsak till att vi har sådana problem? Har även problem att se filmer på Youtube och på FB på våra Iphones om någon lägger in filmer från sin Iphone t ex.
Vi har en MacBook från 2007 eller 2008 tror jag det är.
Processor 2,1 GHz Intel Core 2 Duo
Minne 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Grafik Intel GMA X3100 144 MB
Programvara Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63b)
Streamar i Google Chrome, har stängt alla andra flikar. Har haft mail, Itunes och ett Pages-dokument öppet dock.
Har ADSL och testat hastigheten som enligt bredbandskollen ska vara ok. Typ 5-6 ner och nästan 1 upp tror jag det var.
Nu har vi just beställt en uppgradering av ADSL:et till ett större paket, men innebär det att vi slipper problem med att se film på nätet?
Men, kan datorn vara en orsak till att vi har sådana problem? Har även problem att se filmer på Youtube och på FB på våra Iphones om någon lägger in filmer från sin Iphone t ex.
Vi har en MacBook från 2007 eller 2008 tror jag det är.
Processor 2,1 GHz Intel Core 2 Duo
Minne 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Grafik Intel GMA X3100 144 MB
Programvara Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63b)
Streamar i Google Chrome, har stängt alla andra flikar. Har haft mail, Itunes och ett Pages-dokument öppet dock.
Har ADSL och testat hastigheten som enligt bredbandskollen ska vara ok. Typ 5-6 ner och nästan 1 upp tror jag det var.
Nu har vi just beställt en uppgradering av ADSL:et till ett större paket, men innebär det att vi slipper problem med att se film på nätet?