Varför får inte ridsporten prata om ridsporten?

Varför är det idel akademier som bjuds in i den offentliga debatten om ridsporten och inte aktiva inom ridsporten? Det frågar sig Ridsports chefredaktör Catharina Hansson, som flera gånger med kort varsel avbokats av Sveriges Radio när ridsporten varit i hetluften.
 
Varför är det idel akademier som bjuds in i den offentliga debatten om ridsporten och inte aktiva inom ridsporten? Det frågar sig Ridsports chefredaktör Catharina Hansson, som flera gånger med kort varsel avbokats av Sveriges Radio när ridsporten varit i hetluften.
Då var det inte bara jag som fick det intrycket av Gokväll. Var typ orolig över om barn som red skulle bli helt chockade. (forskning visar på att även oinridna hästar på stora lösdriftsområden har mer magsår än man trott och när det gäller hästar är de ju i allmänhet överviktiga inte magra och betten balanserar ju även över tungan inte bara på lanerna.).
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 959
Senast: Zpunk
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min farmor fyllde 97 förra fredagen. Vi samlades i min fasters trädgård och åt tårta och pratade gamla minnen, precis som vi brukar göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 582
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Karin Nordin, chefredaktör på ShapeUp, lyfter en fråga som många missar i den heta Jerringprisdebatten."Vi måste prata om vad det här...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 810
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp