Buck
Trådstartare
hade hästarna på bete förra veckan, de drack mycket vatten och åt mycket gräs ^_^. men denna veckan så står de inne pga dåligt kallt väder och ut i sommar hagen under dagen, men! de dricker inget i stallet och vad jag sett knappt ngt i hagen, första natten så trodde jag det berodde på att jag varit lat och inte skurat ur hinkarna(hade stått tomma i en vecka) så ngt damm fanns nog i dem :/. skurade alla hinkar ordentligt dagen efter men de drack fortfarande inte mer än ca 5cm(vanlig 20L hink som fylldes till brädden) var, samma visa imorse trots att jag gav alla surelyte saltersättning för att de skulle bli lite törstiga... den enda som dricker bra är shettisen, dricker alltid minst en halv hink inne och dricker ok ute i hagen också(egen hage).
funderar på att spä i lite saft eller juice i en extra vattenhink till dem för att de ska tycka att det är extra gott och börja dricka igen, men vet inte vad man ska spä med...
vad ska jag göra??? och vilken saft/juice tycker era hästar bäst om?
funderar på att spä i lite saft eller juice i en extra vattenhink till dem för att de ska tycka att det är extra gott och börja dricka igen, men vet inte vad man ska spä med...
vad ska jag göra??? och vilken saft/juice tycker era hästar bäst om?