Varför bits han?

Sorbe

Trådstartare
Ibland när man t.ex. sitter i soffan kan han hoppa upp och tjuvnypa en i armen.
Ibland när han ligger ner brukar det även vara att han tar sina framben om t.ex. ens arm och drar sig till den och biter på den och "kraffsar" med bakbenen.

Varför gör han så?

Sv: Varför bits han?

Skulle tro att det bara är bus, du är hans byte för tillfället ;) Min katt gör så med fötterna på folk, och ont gör det :crazy:

Tja,du ser väl aptitlig ut,eller är det dax att fylla på kisses matskål?:D

Haha. Du så mycket mat som den katten får - man kan ju undra varför han inte rullar fram än! :D

Haha. Då är jag alltid hans byte! ;)
Det ser dock inte så bra ut, folk tror säkert att jag håller på och skär mig eller liknande! :crazy:

Min katt försöker med jämna mellanrum bita hål på mina armar :smirk:. det är hans sätt att säga ifrån när det räcker med gosande, eller när han tyckte att jag klappade honom på fel ställe alternativt busande. Det är nog bara katten själv som vet:D

Vad har du för ras?

Ibland när man t.ex. sitter i soffan kan han hoppa upp och tjuvnypa en i armen.
Ibland när han ligger ner brukar det även vara att han tar sina framben om t.ex. ens arm och drar sig till den och biter på den och "kraffsar" med bakbenen.

Varför gör han så?

Han busar med dig! Katter gör så när de leker. Om du inte vill att han ska göra så är det väl bara att säga ifrån?

Jo, jag tänkte att det är lek, men det kändes ändå inte som det, inte när han hoppar upp och tjuvnyper en. :p
Jag har inte sagt att jag inte vill att han ska göra så? Jag undrade bara varför han gör så.

Molle gör så oftast när maten har tagit slut under natten och han är hungrig och då vill han hämnas på hemska matte som ligger med fötterna utanför täcket när hon sover som skönast på morgonen.

Han gjorde så mycket mer förut, nu är det inte alls lika mycket.
Molle är oftast arg när han gör så och tycker inte riktigt om det man gör.
Fast någon gång kan det vara lite bus men oftast så är han arg och blir ännu argare om man tillrättavisar honom eller håller bort han.
Tar man bara bort foten eller armen så kommer han igen lika snabbt.

Ont gör det måste jag säga, fast va värre när han hade sina bäbiständer.

Jo, jag tänkte att det är lek, men det kändes ändå inte som det, inte när han hoppar upp och tjuvnyper en. :p
Jag har inte sagt att jag inte vill att han ska göra så? Jag undrade bara varför han gör så.

Eftersom du skrev så här:

Det ser dock inte så bra ut, folk tror säkert att jag håller på och skär mig eller liknande! :crazy:

Så lät det inte som att du tyckte det var så bra att han gjorde så.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Bufera
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama