Varför är NI hundidioter?

E

eldhroka

Gör en variant på tråden som är uppe på gnägg.. Hur märker man att ni är hundidioter?

Mina tecken:
*Jag har dragselar, spårsele, hundkoppel, halsband, expanderlina m m hängande i hallen

*Jag har en hundmatskål på vardagsrumsgolvet eftersom hunden hellre äter när och där vi äter.. :o

*Det ligger hundleksaker i vardagsrummet

*Det är fullt av hundhår överallt vissa tider på året..

*(Ibland) ligger det märgben som man trampar på på alla möjliga ställen i huset..

*Vi har en hundgård på baksidan där hunden får gå ut mellan promenaderna.

*Jag har en fodertunna i varmförrådet (när jag bodde själv hade jag den i köket)

*Det står en hundsläde i stallet (tidigare i min hall, när jag var singel)

*Det ligger en massa hundtidningar lite överallt, särskilt från rasklubben..

*Jag pratar bara hund när jag inte pratar häst...

*Jag har en stor tavla med malamuten och mammas och pappas samojed på i vardagsrummet..

*Det ligger hundkoppel i bilen även när hundarna är hemma..

*Jag har hundbajspåsar i alla jackor..

*Jag har ofta hundgodis i nån jacka också...

*En av garderoberna i gästrummet är full i hundgrejer, hundpåsar, godis, klosaxar, kammar, borstar och en klövjeväska..

*Det står en stor biabädd i vardagsrummet som en kompromiss då jag inte får ha hunden i soffan sen jag träffade sambon..

*Pappersåtervinningen samlas ofta i hundfodersäckar...

*Jag brukar ha en burk med hundpåsar stående på byrån i hallen

*Det är Karelardekaler på bilrutorna (men ingen malamute :( ..Bilen är dock trasig så vi måste ändå köpa en ny..då ska det finnas dekaler med båda raserna på bilen..)

*Jag har råkat kommendera folk "sitt" ibland :o Det konstiga är att de brukar lyda.... :eek:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varför är NI hundidioter?

*Trimbord i köket
*Trimgrejor framme på köksbordet
*Koppel, halsband & selar hänger på hatthyllskrokarna
*Hundtidningar på kökssoffan
*Alla stamtavlor på bänken
*En drös med rosetter på hallväggen på övervåningen
*Ras och trimbeskrivningar i köket
*3 ! olika sorters hundmats-säckar i hallen
*Hundhår överallt konstant :o
*Hundschampo och dito balsam på golvet i duschen
*Hundgodis i de flesta byx & jackfickor
*Dogdata på datorn
*Tuggben och grisöron på hall och köksgolven
*Diverse böcker och kurslitteratur om hundens hälsa & sjukdomar
*Älgskånkar ute på gräsmattan...... :crazy:
*Stora fina hundgårdar på gården
*Pratar extremt mycket hund
*Är med i 3 olika hundklubbar
*Håller lydnadskurser (oftast på senhösten i regn,rusk & mörker)

Och säkert 100 saker till, som avslöjar mig som en hundidiot :D

¤ matskålar i köket under diskbänken och på golvet.
¤ Hundfiltat lite här och var. Greyhounden säng med filt och kuddar.
¤ Hundtidningar blandat med hästtidningar på bord och bänkar.
¤ Halsband och koppel i hallen som sällan används. Genom att men bor på landet och har inhägnad tomt.
¤ priser och diplom lite var stanns i huset.
¤ säg var det inte är hundhår i stället.
¤ hund hår i hela bilen har model mindre bil.
¤ ryggsäck som hamnar lite var stanns i huset med munkorg, id- bok, pruttpåsar, lite godis, vattenskål, sele och extra koppel.
¤ låda med borstar, kammar, klotänger, tandskrapa och reflexer av olika slag.
¤ ett och annat ben liggandes på neder våningen några dagar i månaden.

* Köket ser ut som en lekstuga, med hundleksaker.
* Han har en ny BIAbädd i köket, men såklart sover han i soffan på dagarna. Och i sovrummet på nätterna.
* Släktingar ser valpen som min bebis :angel:
* Hundhår överallt
* Mindre gräs ute än inne efter gräsklippning
* Foton och teckningar i hela rummet på honom.
* Halva förrådet består av borstar, hundmat, hundgodis, tuggben, koppel, leksaker som inte får plats i köket m.m.
* Har planerat valpens liv i minsta detalj för 5 år framåt :p
* Köper schampo för 180 kronor till hunden men tycker att mitt för 19 kronor är dyrt.
* Köper hellre saker till hunden än kläder till mig själv.
* Hundtidningar och hundböcker på skrivbordet, i bokhyllan, i köket, vardagsrummet....
* Massor av hundsidor på "mina favoriter"

Har ägt hunden i 2 månader :o, men lite är kvar sen den förre hunden.

eldhroka skrev:
Gör en variant på tråden som är uppe på gnägg.. Hur märker man att ni är hundidioter?

Mina tecken:
*Jag har dragselar, spårsele, hundkoppel, halsband, expanderlina m m hängande i hallen

*Jag har en hundmatskål på vardagsrumsgolvet eftersom hunden hellre äter när och där vi äter.. :o

*Det ligger hundleksaker i vardagsrummet

*Det är fullt av hundhår överallt vissa tider på året..

*(Ibland) ligger det märgben som man trampar på på alla möjliga ställen i huset..

*Vi har en hundgård på baksidan där hunden får gå ut mellan promenaderna.

*Jag har en fodertunna i varmförrådet (när jag bodde själv hade jag den i köket)

*Det står en hundsläde i stallet (tidigare i min hall, när jag var singel)

*Det ligger en massa hundtidningar lite överallt, särskilt från rasklubben..

*Jag pratar bara hund när jag inte pratar häst...

*Jag har en stor tavla med malamuten och mammas och pappas samojed på i vardagsrummet..

*Det ligger hundkoppel i bilen även när hundarna är hemma..

*Jag har hundbajspåsar i alla jackor..

*Jag har ofta hundgodis i nån jacka också...

*En av garderoberna i gästrummet är full i hundgrejer, hundpåsar, godis, klosaxar, kammar, borstar och en klövjeväska..

*Det står en stor biabädd i vardagsrummet som en kompromiss då jag inte får ha hunden i soffan sen jag träffade sambon..

*Pappersåtervinningen samlas ofta i hundfodersäckar...

*Jag brukar ha en burk med hundpåsar stående på byrån i hallen

*Det är Karelardekaler på bilrutorna (men ingen malamute :( ..Bilen är dock trasig så vi måste ändå köpa en ny..då ska det finnas dekaler med båda raserna på bilen..)

*Jag har råkat kommendera folk "sitt" ibland :o Det konstiga är att de brukar lyda.... :eek:

haha klockrent! Sen så brukar jag ofta lyckas lämna kvar hundgodis i fickorna på byxor, tröjor och jackor = inte så fräscht då man tvättat dom :angel: . Jag lär mig aldrig :smirk: .

Hundhår överallt.
Halvtuggade skor.
Frolic i fickorna.
Hundtäcken i varje rum och hundarna i sängen.
Koppel i flertal i bilarna.
Nomesele i hallen.
Fyrhjuling med expanderlina fram.
Skurhinken står alltid framme (icke rumsren valp).

Har filosoferat om hurvida jag skulle överleva utan hundhår i kosten, det kanske blir en för stor omställning för kroppen.

:rofl: Nej, det blir väldigt geggigt då... :angel:

Insåg just en sak till:
*jag har foton på malamuten när hon var valp bland sambons släktfoton.. Själv har jag inga släktfoton uppsatta.. På kylskåpet har jag kort på malamuten och karelaren och en massa humoristiska vykort med draghundsmotiv som jag köpte på en polarhundsutställning/vagnsrace...

Inte chocka kroppen på det viset, då blir du nog sjuk ;) Jag erkänner att man alltid har lite hundhår överallt men under fällperioderna så är det heltäckningsmatta här hemma..även om man dammsuger tre ggr/dag..

*Hundhår överallt!
*Bajspåsar och Frolic i alla fickor
*Sitter själv i fåtöljen när jag ser TV eftersom hunden äger soffan
*Planerar all ledig tid efter hunden
*Finns inget dåligt väder... Här går vi ut oavsett om det regnar, snöar eller blåser orkan. (utom när det är svinkallt vintertid)
*Köper hellre hundgrejor än saker åt mig själv
*Älskar att prata hund!
*Tycker illa om personer som inte gillar min hund, och tvärtom - den som gillar min hund blir min vän direkt! ;)

Hundleksaker och ben i hela lägenheten

filtar och burar ståendes på strategiska platser så att hundarna alltid kan vara med där vi är.....

grustag i sängen, inte så mysigt, men vad gör man inte för dom små.... :angel:

massa kort på hundarna överallt, bl.a. ett gigantiskt över soffan i vardagsrummet....

rosetter och priser på olika ställen

bajspåsar och godis i alla byx- och jackfickor.

har många tröjor som har med hund att göra, t.ex. brukshundklubbar och olika tävlingar

lägger ut mycket pengar på tävlingar och bensin för att kunna åka dit trots att vi ibland knappt har råd att äta.... :crazy:

dock inget hundhår eftersom mina hundar inte fäller :love: :banana:

pratar hund med alla, jämt.... :o

frågar folk vem jag bor med så är vi 6 stycken i våran trea....

planerar livet helt efter hundarna, speciellt valpen bestämmer vem och om någon kan gå på föreläsning/fest o.s.v.

*koppel överallt (dessutom mer än ett koppel till varje hund, minst två + uställningskoppel samt snart en sele till lagotton)

*tar på hundarna reflexer när det är mörkt men glömmer mig själv

*hälften av korten som tas är på hundarna, i alla möjliga vinklar (och hälften är dåliga :D )

*bollar överallt inomhus

*pinnar överallt på sommarstället...

*bajspåsar i alla jackfickor (även jackan som precis tagits upp ur källaren efter flera månader där :p )

*ser alltid till att ha godisburken fylld (hundarnas alltså)

*älskar att köpa grejer till hundarna men tycker en ny tröja till mig är för dyrt (även om den andra gått sönder)

*ett antal hundböcker i bokhyllan

Hm, har säkert glömt en hel del, men ni vet hur det är......

Jag har inte en massa prylar överallt och fanns det inte hundhår på golvet och något märgben på mattan så skulle man inte tro att det bodde en hund här. Jag gillar inte att ha en massa hundprylar som ligger och skräpar. Jag har det jag behöver och det ligger i bilen.

Det som utmärker mig är att jag pratar hund ofta, mer specifikt träning av hund. Jag tillbringar många timmar på klubben och åker på diverse läger för att utveckla både mig och hunden. Då jag inte tränar själv tittar jag gärna på andras träning och diskuterar detta. Det är alltså mestadels tiden och hur jag väljer att disponera den som gör mig till hundidiot, inte prylarna. Prylar kan ju vem som helst köpa.

Instämmer helt och hållet. Jag började känna mig som en icke hundmänniska när jag läste det folk skrivit i den här tråden.

Mina koppel hänger på hatthyllan, okey det finns hundgodis i de flesta jackor samt bajspåsar. Men jag har inte selar, borstar osv utspritt överallt. Har inte heller mer saker än vad jag behöver.

Hundtidningarna ligger där de ska ligga, hyllan under bordet.

Hundhår hör väl till.

Jag ser liksom inte vad för prylar jag skulle kunna ha framme heller. Apportbockar och spårsele passar ju bäst i bilen för den åker vi ändå när jag ska iväg och träna. Samma gäller snitslar och leksaker.

Jag ser ingen mening med att ha leksaker inne. Där ska hon vila och inte ranta runt med bollar. Dessutom blir bollarna mindre intressanta och därmed sämre belöning om hon får ha dem jämt. Det fungerar bättre om jag behandlar dem som mina bollar som hon bara får till låns då hon presterat bra.

Klotång och övrig skötselutrustning ligger i skåpet. Några borstar har jag inte, bara en gummiskrapa till fällningen.

:) Men om jag inte använde grejerna så skulle jag väl inte ha dem? Jag tycker att det känns praktiskt att ha sakerna lättillgängliga. OK, dragselarna skulle ju inte behöva hänga i hallen eftersom jag mest använder dem vintertid.. Utom lokselen då som jag använder när hunden får dra hem mat från affären.. Skrindan står däremot ute i förrådet men stod också i hallen när jag bodde själv.. Bodde i en etta så det fanns inte så gott om utrymme. Uteförrådet var fullt med andra grejer :o Skidor, möbler som inte fick plats i lägenheten osv..

Nu håller jag på och letar efter nya däck till en sån där trehjulig pensionärscykel så att jag ska kunna träna mer drag med båda hundarna :)

mvh Anna

Nu bor hon ju på landet hos föräldrarna, men lite "skadad" är man väl ändå =)

*fyar på arbetskompisarna när dom är "dumma"
*bilder på henne i plånboken, på väggarna osv
*säger "åka och hälsa på hunden" trots att föräldrarna också bor där...
*åker 20 mil t o r för att köpa det foder hon äter (inget annat går ner -har provat)

Vi har hundhår precis ÖVERALLT..
Vi använder strykbrädan som "trimbord" och för skötsel
Hundarna delar säng med mamma och pappa om nätterna
De har egen korg i köket vid matbordet
Även en filt under matbordet där de brukar sova när vi äter..
Vi har kompostgaller i hela trädgården och vid varje dörr typ
Är på väg att sätta upp nät runt trädgården så att de kan vara lösa ute :)
Vi har en "husdjur, vid fara rädda oss!" skylt på dörren
Ett plock upp-klistermärke på brevlådan..
Hundbur, sele, skålar och handdukar som ständigt ligger i bilen
Jag har tre tavlor på älsklingen samt vunna rosetter på väggarna i mitt rum :love:
De har en egen krok i hallen för koppel
Biabädden finns i hallen, jämte skostället..
En vattenskål ute, en på altanen, en i hallen och en i köket..
De har en egen korg med leksaker i köket
Och förståss bajspåsar i varenda ficka..

Senast ändrad av en moderator:

Jag har nästan inga saker åt min hund, bara nödvändigaste. Matskålen står inne i köket, koppel/halsband hänger på en krok i hallen, en filt har hon under en bänk i köket, hundhår finns inte så mycket av då jag städar ganska mycket eftersom jag hatar att alltid alltid ha djurhår på kläderna jämt och ständigt...därför underhåller jag städningen ganska bra, leksakerna är ganska få...så dom är inge problem med att de ligger framme, div andra saker som: borstar, klotänger osv finns i en egen djurlåda inne i köket och tas fram när de behövs.

det mesta som ni andra har skrivit + att när jag ska "unna mig något" så köper jag något till hundarna.

ja e väl inte riktigt lika mkt "hundidiot" som mamma.. så ja skriver om morsan istället :)

*hundpåsar i samtliga jackor (även barnens)
*hundgodis eller iaf smulor i alla jackor
*50mil för ett LC-prov som en av hundarna skulle va me i
*tammsvik utställning o LC-prov är högsta prioritet o sommarnöje
*funderade på att bygga pool i mitt rum så att hundarna skulle kunna simträna hemma
*cyklar och springer med samtliga hundar ett par mil i veckan för att dom ska hålla sej i form

tja.. den om poolen va ju värst...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka