Varför är NI hundidioter?

Sv: Varför är NI hundidioter?

-Hundhår i hela huset, speciellt i mitt rum, i hela min säng och mattan
-Massa hundgodis i skafferiet
-Mat och vattenskålar i hallen
-Hundbajspåsar i fickorna
-Gjort iordning bakluckan på bilen så hon kan åka bekvämt där
-3 koppel i hallen
-Minst 3 tuggben nånstans i huset, diverse tuggpinnar överallt och så bollen, kan ligga vartsomhelst

Jag har "jag-vet-inte-hur-många" fotoalbum med hundbilder på egna och andras hundar och knappt en enda bild på någon ur släkten.... :o

Få se nu....
*Gummistövlar i garderoben (till hunden alltså)
*Regnrock på samma ställe
*Stickade tröjor....dito ställe
*Oräkneligt antal koppel
*Dito antal selar
*Blinkhalsband
*Mat och vattenskålar lite här och var
*Pipleksaker
*Bollar
*Hundpåsar i var och varannan jackficka
*Hundhår på de mest egendomliga ställen.....

Låter kanske inte så egendomligt det här.... :crazy: Men med tanke på att det är fyra år sedan vi fick lov att avliva jycken så..... :angel: :o

/Carina :eek:

:devil:

*Har två hundar, men 8-9 koppel, lika många halsband och 6 utställningskoppel och så ett sele
*Hundhår ÖVERALLT
*Hundgodis överallt!
*Trimmern i ett skåp i köket
*Hundsängen bredvid matbordet
*Leksaker/gnagben överallt!
*Har djupa matskålar till vovvarna men salukin vill inte äta där ur så vi har stället en annan matskål i den djupa så han vill äta
*En hel hög med en massa papper (stamtavlor, resultat mm) som tar upp en hel låda i en byrå.
*Bajspåsar är jag duktig på att plocka ur mina jackor men inte mina föräldrar
*Har ett helt album med BARA foton på vovvar

Ja just.. Jag har många fotoalbum och de flesta bilderna är på hundar (våra och andras), på andra plats kommer hästbilder och sedan naturbilder (främst fjäll och vatten).. Det finns nästan inga människor på mina kort.. När jag har varit på läger så har jag bara tagit kort på omgivningarna och hästarna, vilket man kan ångra efteråt...

*Har klivit upp före 04:00 flera gånger för att åka iväg på hundträffar, även om jag inte har ställt ut eller tävlat drag själv.. Mina föräldrar har också klivit upp och skjutsat (innan jag tog körkort och när jag bodde hemma) mig dit.. Det värsta var en gång när jag skulle ringa till pappas mobil (han hade arbetat borta och vi skulle möta upp honom på ett ställe).. Jag ringde vid 05:00 på lördagsmorgonen och slog fel nummer två ggr (Samma nummer dessutom :eek: :o )

mvh Anna

Jag är nog ingen hundidiot, har ganska vanliga hundsaker överallt, men råhudsben "nedgrävda" (=överbökade) i fotöljer, kratrar i gräsmattan (sorkjakt...) och ibland ett älgben från knät och nedåt (med klöv etc... :crazy: ) liggande jämte trappen till huset... Desakerna kan väl kanske utomstående reagera lite på... :angel:

Kom att tänka på en "hundidiotisk" sak so hundens husse gjorde på helgens kräftskiva också :D Hunden (som alltid följer med när vi ska bort) var hungrig, och då hon är liten i maten och mkt tunn så gäller det att det finns mat när hon är hungrig, det kan nämligen dröja ett dygn eller mer tills nästa gång. I brist på hundmat så brer husse smörgåsar (bästa brödet) med mycket smör, ost, gräddfil (!) etc och skär i större bitar åt hunden. Detta skapade viss reaktion hos andra på festen! ;)

nordsvensken skrev:
I brist på hundmat så brer husse smörgåsar (bästa brödet) med mycket smör, ost, gräddfil (!) etc och skär i större bitar åt hunden. Detta skapade viss reaktion hos andra på festen! ;)

Mina vovvar får jämt macka (om vi inte äter vid matbordet) och m vi kommer hem till mormor å morfar får äldsta vovven en macka när han kommer och 3 kex när han går... inte 2.. för då går han inte hem! haha

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka