Varför all denna otur?Han är ju bara 3 år.

C

CindyLou

Historik

1/4Kiropraktorn skulle kolla Phigalles rumpa men hittar problem i Atlaskotan.

30/4 Kiropraktor besök nr 2. allt bra men knäcker till nacken för att det ska hålla.
maj-juli Phigalle står mest ,bete, enstaka ridning men han börjar bli stel hals och har ont av att sänka huvudet och ömmar i nacken i allt mer.

10/7 distiktsvet hittar svullnad i nacken och han får 1g Fenylbutazon 2 gånger om dagen i en vecka. Han ser gladare ut men ömmar fortfarande kraftigt i nackken.

21/7 Telefonkontakt med distiktsvet. Dom skickar remiss till Skara. Ska ringa till dom i morgon.

Utöver detta så har han varit lite otursförföljd med en heldel sparkskador som resulterat i överben. Jagad några gånger genom eltråd så han har stora märken över bringan. Biten så mycket förra sommar/höst/vinter så han är fläckig på hela halsen och dessutom så fick han en rejäl sparkskada för några veckor sedan och har nu fått en bestående bula mellan frambenen. Och jo visst jag ett kraftigt gaskolikanfall för två månader sedan.

Detta är inget kul längre, varför ska min bebis ha sådan otur?:cry:

Sv: Varför all denna otur?Han är ju bara 3 år.

Har varit inne i Skara nu och svullnaden gått ner och inga som hellst problem längre,skönt!:bump:

Usch vad hemskt det är när man ser att ens häst har ont och vet inte vad det är för fel.

Men jättehärligt att det gick bra!! Hoppas att problemen inte kommer tillbaka! Lycka till!

Tack för omtanken!:) Min bäbis är ju mitt allt,typsikt att det det är just han som drabbas av allt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka