Varför hittar inte min smart-tv min iPhone?

tuaphua

Trådstartare
Jag köpte för några dagar sen ny tv. En Philips smart-tv.
Det har gått utmärkt att trådlöst ansluta mobilen(iPhone) till den för att se på Netflix tex.
Min nya wifi-dosa hämtas imorgon. Jag vill se Netflix ikväll.
Men tv:n hittar inte min mob. Och inte grannars olika nätverk heller för den delen.

Vad missar jag? Jag är inte bra på teknik..
 
Går det på Bluetooth? Eller Wifi hotspot? Testat att sätta på nån av dom?
 
Men ja nu ser jag att dom är det. Inte testat att starta om mobilen?

Startat om båda tre ggr. Haha.. Men det är väl så långt mina problemsökarkunskaper sträcker sig.

Google var inte så hjälpsamt.
Och instruktionsboken råkade åka med pv hem. Glömde plocka upp den ur embalaget..
 
Testat Bluetooth utan framgång.
Har inget wi-fi annat än mobil tills imorgon. Får min nya wifi-dosa då.

Du använder alltså det som heter Wifi nu? Du ska kunna stänga av det och sätta på Wifi hotspot. Då borde Tv:n kunna hitta mobilen. Finns på min Samsung i rullgardinen där man kan välja olika.
 
Du använder alltså det som heter Wifi nu? Du ska kunna stänga av det och sätta på Wifi hotspot. Då borde Tv:n kunna hitta mobilen. Finns på min Samsung i rullgardinen där man kan välja olika.

Har stängt av och på alla olika varianter som ska gå att använda för att göra tv:n mottaglig för olika nätverk.
Den hittar inget.
Igår tex hottade den min mob och ca 5 till av grannars nätverk.
Nu - inget.
 
Har stängt av och på alla olika varianter som ska gå att använda för att göra tv:n mottaglig för olika nätverk.
Den hittar inget.
Igår tex hottade den min mob och ca 5 till av grannars nätverk.
Nu - inget.

Men vad dumt. Du måste ju få se på tv :eek: :p
Men har du testat ladda ner philips app? Men det antar jag du har :)
 
Och ja! Just idag vill jag se på tv!

Kanske går att kolla via datorn via mobilen och koppla in den till tv:n via hdmi. ;)

Glömde ju så klart köpa nya sladdar till dvd:n. Så den funkar ju inte heller. ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 448
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp