Varför är man inte mer rädda om sina barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

Zaxxa

Dagligen så stannar bussen utanför min tomt med barn som kommer från skolan. Jag bor vid en ganska trafikerad väg som går till Karlstad så för att barnen skulle få en säker väg till busshållplatsen så skulle det behövas hållplatser var 10:e meter, men det skulle inte fungera praktiskt. Så varje dag får jag se små knoddar och knoddor i 6-7 års åldern trava i dikeskanten för att inte bli bortblåsta av t ex långtradare. Men man undrar ju var föräldrarna håller hus, föräldrar som är hemma på dagarna och skulle kunna möta barnen vid hållplatsen. För de är ju de som hela tiden klagar på barnens farliga väg till busshållplatsen! Ska det vara så svårt att lyfta häcken från soffan för att gå och möta barnen? Inte får barnen det bättre genom passivitet iaf.
 
Sv: Varför är man inte mer rädda om sina barn?

Fast om föräldrarna jobbar borde det väl finnas tillgång till fritids eller nåt, för ingen kan väl tycka att det är okej med 6-7-åringar ensamma hemma tills föräldrarna komemr hem?
 
Sv: Varför är man inte mer rädda om sina barn?

Har inga barn själv.

Man jag och min syster gick på fritids 1 termin sen slutade vi för vi tyckte inte det var roligt alls.. Så vi var hemma själva från 6-7 års ålder..

Lite OT kanske:)
 
Sv: Varför är man inte mer rädda om sina barn?

Oj. Jag missförstod allting faktiskt. Trodde du menade rent allmänt om föräldrar. Om du vet vilka det är så kanske det är enklast att fråga dom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 679
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 442
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 159
Senast: Yrsel
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 898
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp