Vårdnad ?

Adrenochrome

Trådstartare
Är det någon skillnad på EGEN vårdnad och ENSKILD vårdnad, eller är det samma men bara olika namn ? En vän till mig säger att det är olika för det har dennes familjepedagog sagt. Jag vet inte för jag är inte så värst insatt...men googlade och hittade inget speciellt att ta på mer än att det verkar vara samma ?! Någon som kan reda ut ?

Sv: Vårdnad ?

Juridiskt sett heter det enskild eller gemensam vårdnad, men till vardags säger många slarvigt egen vårdnad eller delad vårdnad. Din vän har fel.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 953
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 340
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 331
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama