Värden linfrö?

Alexandra_W

Trådstartare
Vad är värdena för linfrö, hela frön som man kokar innana nvändning. Totalt obegripligt hur det inte kan stå ett ljud omd et på kartongen, men så illa är det.

Inte för det gör någon större skillnad eg i de minimängder jag ger, men det vore trevligt att veta.

Det lär nog inte vara så mkt näring i. Proteinet är väldigt svårt för hästrna att komma åt, i hela linfrön, också (såvitt jag har lärt mig)

Jag är inte intresserad av om det är "mycket" eller "lite" näring etc, jag vill veta vad det innehåller. Siffror mao.

jag vet vad linfröpelletsen innehåller, och de gör en viss skillnad om man ger 250 gram t ex. Så jag är rätt nyfiken på hur linfrö i sin ursprungliga form står sig.

Det påverkar inte mina foderstater eftersom det är 'terapeutisk giva', men jag skulle ändå vilja ha värden. Och inte gissningar..

:crazy:

Då ska jag inte svara alls nästa gång då!

Jag tvivlar på att man kommer åt näringen speciellt mkt när det är hela linfrön.

Vad då "terapeutisk giva"? Syftar du på att det är så liten giva, eller vad?

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
767
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 343
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.