the_connemara
Trådstartare
Hur gör ni rent ex träns o sadelgjord på vardaglig basis?
Av någon anledning (tror jag tyckte lädret blev lite kladdigt) slutade jag använda glycerintvålen från Stübben och började testa tvål i sprayform. Har doch inte hittat någon jag varit helt nöjd med ännu. Så alternerar lite.
Veredus: kladdigt men bra yta mot regn
Equipe Soft Care: matt lite sträv yta
Equipe Softe Clean: diskmedel?! Superlätt o förstöra ytan på lädret
Vad använder ni? Vill bara får bort stövet relativt lätt o att ytan är smutsavvisande glatt o lite blank. Och framförallt att lädret inte tar skada superlätt (ni vet kanten på svart läder blir "sliten" o gråaktig, som om man bara torkar hårdhänt med vatten) för den är det ju lite kört.
Olja o balsam har jag som jag är nöjd med men vill kunna bara torka av.
Av någon anledning (tror jag tyckte lädret blev lite kladdigt) slutade jag använda glycerintvålen från Stübben och började testa tvål i sprayform. Har doch inte hittat någon jag varit helt nöjd med ännu. Så alternerar lite.
Veredus: kladdigt men bra yta mot regn
Equipe Soft Care: matt lite sträv yta
Equipe Softe Clean: diskmedel?! Superlätt o förstöra ytan på lädret
Vad använder ni? Vill bara får bort stövet relativt lätt o att ytan är smutsavvisande glatt o lite blank. Och framförallt att lädret inte tar skada superlätt (ni vet kanten på svart läder blir "sliten" o gråaktig, som om man bara torkar hårdhänt med vatten) för den är det ju lite kört.
Olja o balsam har jag som jag är nöjd med men vill kunna bara torka av.