Vardagliga saker ni suger på?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare MCP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 104
  • Visningar Visningar 6 964
Jag är också urusel på namn. Jag glömmer typ aldrig ett ansikte och kommer ihåg detaljer om folk. Typ "jamen han som har 3 barn och yngsta dottern spelade fotboll" då vet jag exakt vem det är, men inte namnet.

Jag har absolut inga problem med att komma ihåg en specifik arabhäst från en utställning, hästens stam i typ tre led och hur den såg ut. Be mig bara inte säga vad ägaren heter trots att jag pratat med denne :o

Ja jisses, var ska jag börja.. Jag kan inte laga mat, inte nånstans, för jag blir disträ och börjar göra annat = maten bränns. Baka har jag däremot aldrig haft problem med.

Jag är också väldigt duktig på att glömma hur man gör vardagliga grejer. Typ hur man sätter på sig byxor, går ur en bil, sätter upp en hästsvans. En gång glömde jag hur man steg av cykeln så jag trillade istället, men ja, jag kom ju av åtminstone. :D

Men ja! Eller, jag kan släppa vänster hand, men väldigt ogärna höger. Folk som säger att det är ju skitenkelt att cykla utan händer på styret vill jag sparka på knäskålarna. Jag vet inte vad de har för supercyklar, men släpper jag styret så svänger min cykel.
De måste ha stödhjul! :idea:
Min cykel svänger inte - det känns som den är på väg att gå av på mitten innan den helt faller ihop under mig.....

Högerhanden kan jag knappt släppa för att klia mig lite snabbt på nästippen, men det är stört omöjligt att släppa handen tillräckligt länge för att signalera att jag ska svänga åt ngt håll. Jag får helt enkelt ställa mig vid vägkanten å vänta snällt till alla bilar passerar innan jag korsar en väg...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosi

Jag har en lindrig form. Har också svårt att koppla foton och riktiga människor.
jag är nog mellanuslig eller värre... Var på systembolaget å en kille som jag inte kunde placera började prata med mig om jobbet, om jag var kvar på samma avdelning, hur jag trivdes osv. Det tog nog över en 10minuter å precis innan vi skulle skiljas åt som jag kom på att det var en kollega som slutat några år tidigare

Eller när jag jobbade på IKEA å aldrig kunde känna igen kolleger om de inte hade "uniformen" på sig. Jag hade kunnat jobba med dem en hel dag men om vi möttes utanför omklädningsrummet så var det helt kört att känna igen dem....

Eller när jag jobbade på IKEA å aldrig kunde känna igen kolleger om de inte hade "uniformen" på sig. Jag hade kunnat jobba med dem en hel dag men om vi möttes utanför omklädningsrummet så var det helt kört att känna igen dem....

Det där är rätt typiskt för ansiktsblindhet, att man knyter människan till en viss miljö eller klädsel och får svårt att känna igen hen i annan miljö eller klädsel. I totally, TOTALLY know the feeling...

Jag är, som flera andra också sagt, urusel på att cykla. Jag avskyr det verkligen och gör allt för att slippa.

Jag är även sämst på att laga spaghetti och köttfärssås.

* Skriver så fult att jag ofta inte ser vad jag själv skrivit.
*Komma ihåg filmer. Ibland kan jag se på en film och komma på sista scenen att jag sett den.:banghead:

Det där är rätt typiskt för ansiktsblindhet, att man knyter människan till en viss miljö eller klädsel och får svårt att känna igen hen i annan miljö eller klädsel. I totally, TOTALLY know the feeling...
Jag med... Knuffade irriterat tillbaka på en jäkligt oförskämd brud som kom rakt fram till mig och klappade till mig på axeln. Det visade sig vara min kollega, utan hästsvans i privata kläder. :cautious:

Jag har absolut inga problem med att komma ihåg en specifik arabhäst från en utställning, hästens stam i typ tre led och hur den såg ut. Be mig bara inte säga vad ägaren heter trots att jag pratat med denne :o
Får mig att tänka på när jag lånade en unghäst som sällskap till min yngling. Jag höll aldrig på att kunna lämna tillbaka den. Det var ett antal mil att köra så jag ville inte bara åka och jag kom förbaske mig inte på namn på en enda människa i huset. Samtliga hästar med en del stam ja, men människorna, nej. Jag fick sitta och ringa och prata skit med gemensamma vänner för att se om jag kunde locka någon att säga ett namn så att jag kunde slå upp telefonnumret.

Jag är duktig på att laga mat, städa och cykla, men suger också på att känna igen folk utanför sitt sammanhang. Jag kan lära mig namn dösnabbt och hålla isär folk, men så fort gruppen inte är aktuell längre har jag jättesvårt att känna igen dem. :confused::(

Det jag suger mest på är att städa - och att hålla det städat. Framförallt det sista; för jag kan göra ett ryck och storstäda, men det håller ju aldrig! :arghh::arghh::arghh:

Jag har ingen taktkänsla. Kan inte röra mig till musik, inte ens klappa i rätt takt. Dansa går bara inte. Spelar ingen roll hur mycket på pickalurven jag är på ett disco så tänker jag bara på hur dåligt jag dansar. Och nej, det är inget jag bara fått för mig.

Plocka ur dvd/cd/blueray-skivor ur fodralen. Det där med att trycka ut dem är inte min grej.

När jag diskar stänker det en massa. Min sambo skojar om att han kan se vad jag ätit när han varit borta IOM stänksplattret på fönstret vid diskhon.

Komma ihåg datum när folk fyller år är inte min starka sida. Har skickat en grattis-hälsning till en av mina bästa vänner som fyller 30 idag. Hon har inte svarat. Jag har ringt också utan svar... Kan vara så att jag är ute på hal is.

Städa, diska och tvätta men de kanske mer bara räknas som lathet, jag tycker andra grejer är mer intressant helt enkelt

Komma ihåg siffror, på nya jobb så får jag skriva upp anställningsnumret på armen och kolla varje gång jag ska stämpla in och ut.

Kubb.... jag är dålig på det så då tycker jag det är tråkigt för jag inte får vinna :angel:

å värdelös på att komma ihåg namn, har efter mycket om och men lyckats lära mig namnet på tre personer på nya jobbet :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Shettistråden del II
  • Ridbyxor
Tillbaka