Jag vet ju egentligen men kan ändå inte låta bli att tycka att det nog egentligen bara är att skärpa till sig i det här läget. Fast det funkar ju inte så i alla fall, oavsett vad jag tycker.
Men jag vet att min ena syrra tycker att jag borde ha skärpt till mig när jag visade tecken på utmattning den där julen för två år sedan. Och visst försökte jag skärpa till mig men misslyckades, men det är ändå jag som bär skulden till att de gick från mig. Jag kommer nog aldrig lyckas vara tillräckligt perfekt för att duga.
Ingen av oss är perfekta. Men vi duger ändå!
Vad din familj ev må känna kring dig är inget som säger något om hur du är. Det är deras åsikter som kanske är som de är pga deras egna tillkortakommanden.
Och att någon tycker man bara ska skärpa sig om man är på väg in i väggen säger ju väldigt mycket mer om dem än den som mår dåligt. Man kan ju anta att det beror på okunskap eller oförmåga att läsa in. De hade väl inte sagt att någon skulle skärpa sig om den i explen ovan varit fysiskt sjuk. Men det blir ju tydligare för de som inte kan så mycket om psykologi/läsa av folk.
Jag bröt ju i vintras med min mamma efter att hon varvat utbrott och avsluta vår kontakt under ett gäng år. Hon sa en del mindre trevliga saker till mig om hur jag var under vår tid ihop och även då jag äntligen vågade bryta själv.
Vad hon anser om mig ser inte jag som ett kvitto på vem jag är och vad andra tycker. Det definierar inte mig som person. Det problemet ligger inte hos mig. Det är enormt sorgligt att inte kunna ha en relation med sin familj. Det gör ont!
Hoppas du kan nå dit att du kan släppa deras åsikter och förstå att det inte är så övriga ser dig. Och att du då själv slutar se dig själv som så omöjlig. För det tror jag inte du är. Och de som träffat dig här verkar ju tycka du är en skön prick.