- Svar: 8
- Visningar: 1 336
Nästan varannan hästägare känner sig otrygg när de passerar trafikerade vägar med sin häst och 69 procent uppger att deras hästar har blivit skrämda av passerande fordon. Det visar en ny undersökning från Agria.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns mer troligt att varje ryttare är otrygg. Jag litar inte ens på mina medtrafikanter när jag kör bil så varför ska jag göra det på hästryggen?
Ursäkta va??? Med flit? Skojar du?? En sån människa har inte bakom ratten att göra!Jag har en 70-väg genom gården. De flesta sköter sig bra men en körde på ena hästen bakifrån för att vi gick för sakta. Vi var då två meter från gårdsplan.
Jag har foderbordet uppe vid vägen så det är inte mycket som skrämmer mina hästar i fordonsväg.
Med flit. Jag gick mellan två stora hästar och han puttade till den yttre så hon kastade sig framåt.Ursäkta va??? Med flit? Skojar du?? En sån människa har inte bakom ratten att göra!
Det måste ju räknas som försök till dråp eller nåt. Helt sanslöst.Med flit. Jag gick mellan två stora hästar och han puttade till den yttre så hon kastade sig framåt.
För några månader sen ledde jag mina båda valacker på vägen till sommarhagen. Jag hade bruten handled så höll båda i en hand. Då kom två bilar och tävlade med varandra. Jag förstod snabbt att jag aldrig skulle hinna undan så jag körde chickenrace. De stannade (tack för stencoola hästar) och fick sig en rejäl utskällning.
Tyvärr är det ju så i Sverige att om du vill ha ihjäl någon se till att utföra dådet med din bil, gärna när du är alkoholpåverkad.Det måste ju räknas som försök till dråp eller nåt. Helt sanslöst.