Ok, jag fick för mig att i och med att man måste ha yrkestrafiktillstånd och att man är yrkesförare när man ska utföra dessa sorts körningar så var man tvungen att ha färdskrivare men det låter ju logiskt att under 8 tim behövs ju inte detta i och med att inga vilotider behövs då.
Jag hade först tänkt få min bil godkänd för över 8 tim resa när den skulle besiktas men det visade sig att ventilationsfrågan blev så oerhört komplicerad att lösa, det var rätt så löjliga detaljer som inte godkändes och det skulle gå på rätt mycket att ordna mekanisk ventilation i min bil så då tänkte jag att 8 tim får räcka.
Men du en fråga, den här utbildningen man måste genomgå för att få köra yrkesmässig trafik som i ert fall, är det du eller din man som gjort den eller båda? Vore intressant att höra hur jobbigt/svårt det var att ta detta "körkort", är fortfarande lite intresserad av att kunna ställa upp och köra små turer för mina hyresgäster och kanske skulle man ge sig på den kursen så småningom (när det bli sju torsdagar i en vecka då
)den verkade bar så mastig att ta sig igenom men det kanske den inte är?