Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

E

Extasia_ox

Snart kommer veterinären, han som ska ta bort våran kära älskade hund :cry:
Yavanna (uttalas Javanna) är en briard på 12 år. Har ju haft henne sen jag var 6 år, hon har alltid funnits hos mig och jag vet inte vad jag ska göra utan henne.. Vill bara gråta hela tiden!!
Jag kommer aldrig glömma den dagen då vi hämtade dig, 8 veckor var du då. Så underbart liten och så otroligt söt (`v´) Du var en sån där hund som alla tittade på för att du var så vacker.
När vi var ute och gick en gång så var det ett par framför oss som hade en liten pojk i famnen som grät så. Men så såg han dig och då slutade han att gråta, han tittade på dig och log.
Jag kommer ihåg allt kul vi har gjort och alla bus :love: Som när vi stod vid en perfekt klippt gräsmatta utanför ett fint hus och du fick stollryck och sprang runt och ryckte upp stora tussar från gräsmattan :o Jag fick snabbt stoppa tillbaka "tussarna" ner i gräsmattan igen sen så smög vi därifrån.
Jag älskar dig SÅ mycket! Förr när jag bara har tänkt på den dagen du ska bort så har jag inte kunnat hålla tårarna inne, nu är den dagen här. Vi vet ju alla det att när man skaffar ett djur så kommer denna dagen så småningom att komma, det går inte att undvika.
Men det känns bra att vi har kunnat tagit detta beslutet, du har aldrig varit sjuk eller behövt att besöka veterinär pga sjukdom. Bara den gången du skadade en sporre :(
Vi lovade även oss själva att när du blir gammal och sjuk så skulle vi aldrig låta dig behöva genomgå en massa operationer och veterinärbesök och det har du inte behövt heller. Så nu ska du bara få somna in här hemma lungt och stillsamt. Det känns helt underbart att veta att du är trygg när du får somna in, att du inte behöver vara rädd eller känna något annat än våran kärlek till dig!!

Vi kommer alltid att Älska dig . Sakna dig . Sörja dig . Och Aldrig Glömma dig


Yavanna den bruna lurven
7675120.jpg

7675119.jpg

7675118.jpg

5308181.jpg

7675256.jpg
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

Oerhört tungt men det enda rätta beslutet. Bättre att låta dom få somna in istället för att lida sin sista tid i livet.

Slänger in en dikt som jag tycker är fin:

If it should be

If it should be that I grow frail and weak
and pain should keep me from my sleep
then you must do what must be done,
since this last battle can't be won.

Do not grieve it should be you
who must decide this thing to do
We've been so close, we two, these years
what is to come can hold no fears.

I know in time, you to will see
it is a kindness that you do to me.
For this day, more than all the rest
your love for me must stand the test

Take me where my needs they'll tend
Only, stay with me until the end
and hold me close, and speak to me
until my eyes no longer see.

Gjorde själv misstaget att låta det gå för långt. Kommer aldrig mer göra om det :cry:
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

Vad tråkigt. Men det låter som att hon haft ett härligt liv hos er. Hon är jättesöt:love: .

Många kramar.
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

Oj vad jobbigt :cry:
Våra älskade vänner lever alltid för kort tid.
Det beslutet är det värsta med att vara djurägare.
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

tack så mycket!! vilken underbar dikt (L)

man vet ju att det är det enda rätta men det gör ju ändå så ont
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

Jättefin!




Jag har själv två briarder här hemma och det är nåt speciellt med den rasen :love:
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

Nu är hon borta :cry: Bara gråter och gråter nu..
Men hon fick ett fint slut och somnade bara in lungt och stillsamt

Det kändes skönt att få vara med och är så glad över att jag faktiskt hann säga adjö ordentligt. Vet att det inte är alla som får göra det till dom dom älskar. Och nu vet jag att hon mår bra igen, att hon får springa på dom gröna ängarna, i skogen och leka med Casper igen (L) Inte behöva ha ont längre
Älskar dig gumman föralltid


Vila i frid Yavanna
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

Vad jobbigt..
man vill verkligen inte inse att den dagen kommer..
men det går ju inte att undvika..
Massa tröstkramar !!
Hon va verkligen jätte söt :love:
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

Hon kommer även att få sällskap av en briarddam som jag är uppväxt med. En helt underbar hund:love:
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

usch,det är alltid tråkigt när man måste ta bort sina djur..vet inte vad jag ska säga,mer än att jag vet vad du/ni går igenom,och jag sänder en tanke till er...


tycker också att ni ska vara stolta över det beslutet ni fattade,att inte låta hon lida,hon är nog er evigt tacksamma!


skickar massa tröstkramar,och hoppas att det gick "bra"..
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

Kram.
Vilken goding hon var :love:
Vilket vackert slut hon fick, det önskar man att alla hundar fick.
 
Sv: Våran älskade hund ska dö idag *gråter*

Allt gick väldigt bra, hon låg ner så hon fick sprutorna och allt så bara slutade hon att andas.. känner en lättnad över att hon slipper plågas mer nu

tack allihoppa!!

Mysgrisen
då är nog våra briardisar och vallar får tillsammans nu, eller jaga bilar som min hund älskade
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 381
Senast: Troll
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 208
Senast: Sesca
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 914
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp