Sv: Vara skadad och lämna sin häst?
pulkaskurk
Men fy, det lät ju inte alls bra att du blivit förlamad i handen. Är det något som kommer bli bra igen? Du verkar ju väldigt positiv, trots allt. Det är imponerande!
Det låter som att ni har väldigt snälla stallkompisar som har ställt upp på er! Härligt att höra att det finns och att det fungerar.
Kollade på när min häst blev hopptränad igår. Med blandade känslor så klart. För jag vill ju själv! Men det gick jättebra och det är ändå härligt att få se världens finaste häst gå så bra

Få sitta på läktaren och känna sig stolt

! Och längta lite!
Nej min hand är tyvärr körd, har inte kunnat röra och ingen känsel i den på drygt 2,5 år nu
Men det är inget att vara ledsen över utan det är lika bra att försöka acceptera att det är som det är med den, för den blir ju inte normal bara för att jag vill det tyvärr
Man får helt enkelt bestämma sig för om man vill vara pigg, glad och positiv och leva livet som man vill med de förutsättningar man har
Eller om man hellre är ledsen och deppig över en olycka..
För ja man väljer faktiskt själv om man vill göra sig till ett offer eller ej.
Hmm mina stallkompisar har inte heller haft tid för att hjälpa mig egentligen, men de har bevisat att de är RIKTIGA vänner som ställer upp i vått och torrt när det behövs en hjälpande hand
Det är ju trots allt bara under en period tills man läkt ihop igen och under tiden brukar man kunna hitta på enklare stallsysslor att hjälpa dom med under tiden, som tex fylla på vattenhinkar och göra iordning kraftfoder till deras hästar medan de mockar min box osv
Och de får självklart hjälp tillbaka om de skulle hamna i en trasslig situation
Vad skönt att du får din älskling motionerad iaf även om jag förstår att du helst av allt skulle vilja motionera honom själv
Hur går det för dig då? Läker du ihop som det är tänkt? Hur lång tid är det kvar innan du är ihopläkt? Behöver du gå på rehab osv innan du får börja jobba i stallet och rida igen?
Hoppas du läker ihop fort och bra
Många och stora krya på dig kramar