Vara med hovslagare...

miiiiiiia

Trådstartare
Imorgon ska min häst skos nere på veterinär stationen, fick en tid mitt på dagen, men jag jobbar hela långa dagen, jag vill gärna vara med, men då måste jag ta ledigt från jobbet vilket inte är helt lätt. Dom sa att jag gärna fick lämna hästen i hage där under dagen så tar dom honom under dagen, men är det ok att göra såhär, vi hara pratat om allt som ska göras och det kändes bra när jag pratade med hovslagaren, men nu börjar jag tveka.. hur tänker ni?

Sv: Vara med hovslagare...

Rent spontant så vill jag alltid vara med när hästen får skor eller är hos veterinären. För att se och få förklarat allt som görs. Så jag hade utan tvekan tagit ledigt från jobbet. En levande individs hälsa går alltid före jobb för min del.

Ja det tycker jag med, det dumma är att vi har supermycket att göra nu innan midsommar, kan ju kolla om dem kan ta honom på eftermiddagen å jobba halva dagen...får ringa å klura lite...

När det är veterinärbesök är jag alltid med, men inte vid hovslagarbesök... men det kanske är något special eftersom det ske på veterinärstationen?

Är hästen okej med att bli lämnad i en hage där?

Det är han absolut, men jag pratade med hovis och han kommer upp till gården imon, och dessutom senare, så jag kan förhoppningsvis vara med och jag slipper köra honom!!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Fiorano
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10