Vara inne??

fettso

Trådstartare
Jag tar in Kaela och Oskar på kvällarna nu för att dom ska slippa alla insekter(bor i skogen)och Kaela är ju nyimporterad.
Men hon trivs inte med att vara inne(:crazy: )eftersom hon har gått som vildhäst i nästan 7 år.
Hon sparkar ut brädorna och nu har hon sparkat hål i dörren,hon har ej skadat sig som tur är.
På vintern går dom på lösdrift och det tyckte hon var ok,då gick hon in självmant,men i sommarhagarna har jag ingen möjlighet att ha dom på lösdrift.

Har exsemtäcken,men Kaela får skav av sitt.
Hon fick dessutom sår när hon gick ute....
Ska jag låte dom gå ute i alla fall??
Dom äter knappt sitt hö inne heller,men det beror väl på att dom har fått smak för gräset??

Sv: Vara inne??

Pest eller kolera, det är alltid svårt.

Men har den aldrig stått inne tidigare, så skulle jag nog ta skavsåren från täcket plus att öva på att stå inne väldigt korta perioder. Förslagsvis då knott-j*vlarna svärmar.

du kan inte göra en hage i anslutning till stallet.
min gick i box med öppning ut mot hage på nätterna förra sommaren.
han är extremt knottkänslig, går in vid minsta knott.
det allra bästa var att han blev boxren. mockade inte på hela tiden.

Men det är ju hagen i anslutning till stallet som är vinterhagen:crazy:
Kan kanske ordna en annan ingång..ska tänka ut ngt!!

Men den måste väl vara lämnad ifred tills vintern??
För parasiter osv menar jag??Eller??:confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
839
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 789
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Jag blir så jäkla lessen och arg:cry::mad: Jag hörde grannarna prata katt och en sa att det var så tråkigt att deras katter inte blir...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 757
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka