Var sätter ni Nissedörren?

Mirre

Trådstartare
Har beslutångest över var vi ska ha den. Vet inte om jag vill ha den på samma ställe som förut, det är svårt för dottern att se allt där, men samtidigt vill jag inte att hon kan nå och leka med den

Jag har satt den i ett fönster, eller mot väggen vid fönstret. Soffan står framför så barnen kan lätt stå där och titta och leka om dom vill (tycker det är helt ok om dom leker).

Har beslutångest över var vi ska ha den. Vet inte om jag vill ha den på samma ställe som förut, det är svårt för dottern att se allt där, men samtidigt vill jag inte att hon kan nå och leka med den
Jag har den på en spiselkrans (där det inte finns någon eldstad/kamin) i hallen. Stora kan nå och titta mha pall och lilla kan inte nå och slita ner dörren :p När hon blir större får dörren nog sitta på en golvlist igen som vi hade innan minihuliganen föddes.

Vår sitter på en golvlist, men vår dotter var nästan fyllda 3 år när vi började med Nisse (vet inte om era barn är yngre). Hon lekte inte med sakerna utan tyckte.nog helt och hållet det var Nisses dörr. Hon är en väldigt impulsiv, busig och plockig tjej så nu när jag tänker efter var det kanske lite konstigt att hon lät den vara 😅 Men det var verkligen som nät magiskt över den dörren...

Liknande trådar

Småbarn Vad ska era barn få för kalendrar i år? Jag vägrar Nissedörr som kräver engagemang. Men vill ha lite extra december mys. 3,5åring som...
Svar
16
· Visningar
811
Senast: bumpo
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 105
Senast: MiaMia
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
958
Senast: tomte
·
Övr. Barn Dottern vill vara tomtenisse i förskolans luciatåg och vi behöver en dräkt. Vill helst köpa i butik så jag är säker på att vi hinner få...
Svar
5
· Visningar
436
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur