Var registreras en korsning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Gumpan
  • Startdatum Startdatum
G

Gumpan

Finns nåt register där man kan registrera korsningshästar? (I detta fallet en quarter/ponnykorsning) :confused: Tacksam för svar

Är det en stor häst ? Isf antar jag att den registreras "som" halvblod med vad det nu blir för färg... Fast det är inget jag vet... Ring eller maila och kolla.
Är det ponnystorlek blir det ju hos svensk ridponny som korsning.

Grundregeln är att man försöker gå efter hingstens ras. Vissa raser har register för korsningar, men inte alla.

Nästa alternativ är ridponnyföreningen, om det är en ponny, eller ASVH, om det är en häst av varmblodstyp. Jag tycker du borde kunna välja båda dessa alternativ, men jag är inte säker.

Till slut finns möjlighet att registrera alla övriga hästar (tex kallblodskorsningar och renrasiga hästar av "udda" raser som inte har något svenskt register) hos SH. Vill du inte registrera utan enbart ha pass är det också dit du ska vända dig. De har dessutom ett övergripande ansvar och ska kunna hänvisa dig vidare till rätt förening.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min nya älskling är väldigt fäst vid sina kulor. Så pass fäst att dom inte fanns att finna när han skulle kastreras liggande på...
Svar
4
· Visningar
1 395
Senast: valegro
·
Avel Hej, Vi börjar runda ner valet av hingst till vårat hannoveraner sto till antingen 2020 eller 2021. När man är inne på tex. Lövsta och...
Svar
4
· Visningar
1 416
Senast: Långnos
·
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 188
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 342
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama