Var köper ni sängkläder?

Mirre

Trådstartare
Vi behöver lite nytt men tycker inte jag hittar något bra.
Så var köper ni era?
Gärna bilder också, behöver lite inspiration :p

Sv: Var köper ni sängkläder?

H&M Home har bra och fina, jag tycker även att Åhlens har bra :)

hmprod

hmprod

hmprod

catalogueImage

catalogueImage

Bästa lyxet är från Lexington. :love:

La Redoute har rätt fina men konstiga storlekar (140 cm breda enkelpåslakan :confused: )

Jag köper på Hemtex. Tycker kvalitén är bra samt bra priser. Har några påslakanset från Åhléns men de har tappat färg.

Jag gillar hög kvalité på just sängkläder, så vi kör uteslutande på 2 set som jag byter mellan och tvättar ofta (med hög kvalite håller för tvätt:))

Det ena är från Borås Textil med MilleNotti-lakan, det andra är från Zara Home(ellos). Så de 3 märkena kan jag rekommendera om du vill ha något riktigt mjukt som håller!

Jag älskar Almedahls. Men det ska vara den borstade bomullen eller satin. Ingen sträv hemsk bomull tack!

Dock gillar jag även IKEAs borstade bomull som dessutom är helt okej i pris.

West Elm, Anthropologie, CB2 och Target... och IKEA!

I Sverige ääääälskar jag H&M Home. Tycker det är på tiden att amerikanska H&M också får in Home-sortimenten!

Himla är alldels underbara, men har en hög prislapp. Tror dock kvalitén är super! Har bara haft mina ett år men de är helt klart favoriten och ser bra ut trots flitig användning. Har också ett från HM i ekologisk bomull som är jättesköna. Och Ikeas lite dyrare(kommer aldrig nånsin köpa någon otäck billig polyesterblandning igen) är med helt ok.

Jag kör på Hemtex satinlakan (dra på-modell) och påslakan/örngott köper jag lexington :)

Och Ikeas lite dyrare(kommer aldrig nånsin köpa någon otäck billig polyesterblandning igen) är med helt ok.

Undrar om det är dessa jag har? Mina är nämligen noppiga. :crazy: Hårda små noppor som gör att man inte vill gå och lägga sig men det finns inte ekonomi att köpa nytt just nu. Har ett som är noppfritt ännu, brukar bädda det till mig så får kiddot (som sover med pyjamas) de noppiga. :o:p

H&M Home ska jag prova när sommarlönen inkommit!

Har bara Ikea, tycker att de är jättebra kvalitet och fina!

Har ett set från Hemtex men det tycker jag inte alls om men får inte slänga det för sambon. Hemskt material som blivit noppigt och dessutom är det konstiga storlekar på påslakan och örngott.

Jag prioriterar inte att köpa lyxiga sängkläder, känns väldigt ovärt tycker jag.

Jotex, det finns i olika prisklasser och kvaliteter och de har ofta riktigt prisvärd rea på bra och hållbara textilier. Köper även gardiner och annat därifrån i första hand.

86-0728b.jpg

86-0459.jpg

texx_1305295.jpg

Kl

Jag köper mina på Jysk eller Gekås, Kronborgs satin varianter i alla möjliga färger både påslakan och underlakan. Jag tröttnar på dom fortare än vad dom slits.
Bra kvalite för lagom peng.

Det är inte nopprorna som är det värsta(minns faktiskt inte ens om det är noppor på dom) men dom är svettiga och har lite klianda känsla, och är sladdriga:crazy:

Jag är lite av en sängklädesnörd och älskar sängkläder i bra kvalitet. Att de är i 100% bomull är ett måste, sen har jag set i både percale och satin. Percale tycker jag håller sin fräscha längre, även om satin är mjukare och har mer lyster. Sen både manglar och stryker jag sängkläderna innan de bäddas :p Målet är att det ska kännas som att krypa ner i en hotellsäng!

Har set från Mille Notti, Armani Casa, Calvin Klein och ett från Schlossberg. Har köpt dem på NK och en butik som heter Gertrude. Ska fota nästan gång jag bäddat om!

Liknande trådar

Hemmet Nu står vi i startgroparna hoppas jag för att renovera vårt icke helt funktionsdugliga badrum från -80. Men jag tar gärna emot tips om...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 001
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
4 493
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 243
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025