Var köper man?

Zqathan

Trådstartare
Mina skakelremmar börjar bli slitna, följde med vid selköpet.
Var sjutton kan man köpa nya?
Fanns inga i min vanliga hästbutik och hon viste inte heller var man kan köpa.
Hon hade aldrig fått frågan, inte många som kör tydligen…

Sv: Var köper man?

Vanliga skakelremmar finns på Börjes, och de flesta körbutiker skulle jag tro.

vad bra, ska kolla Börjes.
Är de bra, vill ha som håller!
körbutiker var hittar man sådana, eller är det internet handel?

Finns hos sadelmakare, på bole.nu, börjes, hällefors friesergård och i travsportbutiker, mm.

De har olika, finns dubbelsydda har jag för mig. De håller.

Kanske dags att köpa en riktig sele istället? kolla på driveout.se, selar.se cliffords.se eller equilex.se , lindénsprodukter.se

Har du skakelremmar fungerar inte svängeln ordentligt, och det kan ge skav på hästen, samt att skaklarna är i vägen när man svänger. Så jag skulle rekommendera en helt ny typ av körning istället. Tänk på att man alltid kan lära sig nya saker, som gynnar hästarna.

Liknande trådar

Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 445
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 846
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 847
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka