Var köper man gardinstång över 4 meter?

S

susekl

I lägenheten vi flyttar till så har vi ett långt fönsterparti i vardagsrummet, inklusive en balkongdörr. Det är 4.10 långt. Har sökt lite och försökt hitta en så lång gardinstång, IKEAS längsta justerbara är på 4 meter och det skulle ju se lite konstigt ut tror jag. Nån som har nåt tips? Man kan ju alltid sätta ihop såna vita men de är ju så fruktansvärt tråkiga. Och vad sjutton sätter man för gardiner i ett sånt långt fönsterparti om man inte vill ha kappa däruppe? Nu har vi jättesnygga längder i vardagsrummet men fönsterpartiet här är inte ens två meter lång så de ser nog ganska futtiga ut i detta långa fönsterpartiet.

Sv: Var köper man gardinstång över 4 meter?

Vi har 2 långa fönster men köpte gardingstänger för 3 fönster. För köper man de längsta hänger de lixom ner på mitten, så då sitter en del från det 3e paketet över mitten så stången hänger rakt.

Fast i de ena fönstret har vi inga gardiner uppe längre utan 3 gigantiska blommor istället + lampor.

IKEAs svarta stänger har ju gått att förlänga tidigare man kopplade bara på en till stång.

Fast det finns stöd man kan köpa till långa stänger, men jag vet inte var man kan köpa så långa? Coop el bauhaus? men inte svarta el så då utan vanliga vita

Ikea har ju både vajer och skenor som funkar på 4 meters fönster. Där kan du sätta upp snygga panelgardiner eller bara längder om du vill det! Skenorna kan du koppla ihop hur långa som helst och till och med genom svängar mm.

Precis, man trär bara i stängerna i varandra, kan bli hur många meter som helst. Tänk på att det ska vara rejält överlapp vid skarvarna och sen sätter man upp ett par extra vägghållare så att stången inte bågnar, plättlätt... ;) // Smirk

Tack för era svar, nu har jag ändå bestämt mig för att det blir en separat gardinstång med längder på varje fönster och så lämnar jag det tomt framför balkongdörren.

Finns de i vitt eller guld kanske? Svart eller silver passar inte så bra hos oss...

Rie
som behöver något liknande i längd

Jag köpte guldfärgade på Biltema för nåt år sen, det har rätt bra sortiment av prisvärda gardinstänger med tillbehör.
Alla gadinstänger som består av två rör, ett smalare som löper i ett grövre går att länka samman med varandra, så att få till en lång stång är inte svårt, men vill man inte att det ska bli jättedyrt är det nog IKEA eller Biltema som har bland de billigaste alternativen.
// Smirk

Aha, synd att jag inte visste det tidigare. Vi var där i söndags...

ikeas svarta runda går ju att koppla ihop till hur långt som helst..och tycker man att det hänger i mitten är det ju att skruva upp ett extra fäste

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka