Var köpa vagnshjul?

Anna_

Trådstartare
Jag ska bygga om ett par vagnar och behöver köpa vettiga hjul! Finns det några fler än Tidaholmsvagnar som säljer? :laugh:

Är på jakt efter både luftgummihjul till shettisrockard och gigghjul till stor häst. Vore kul om det finns fler återförsäljare så att man har nåt att jämföra med!

Sv: Var köpa vagnshjul?

Gigghjul har jag varit ute och letat efter ett tag med. Men det jag vet är att dom är svindyra och mycket svåra att få tag på. Har en tidig gigg som jag skulle vilja få snurr på. Men den har stoooora hjul och stora nav så det är inte lätt..

Har du kollat med Drive out? Dom som säljer vagnar? Jag har en kompis som gör vagnar, men det är skogsvagnar till häst.

Tack för tipset :laugh:

(men de var dyrare än Tidaholmsvagnar... :( )

livar upp tråden, vill med köpa hjul typ små gigghjul eller maratonhjul. 2 st.

Vad kostar tidaholms?

Kan man inte be sin lokala smed att göra hjul? Är det ett mycket svårt arbete tror ni?

/j

Jag tackar för tips både här och på PM, men för min del är tråden inte aktuell just nu. Jag bestämde mig för att beställa en ny vagn till shettisen istället för att bygga om. Och gigg-projektet ligger på is - jag köpte en till ponny istället så nu är det väldigt tomt på kontot...

snigelfarmor:
Jag har för mig att två hjul på ca 20" kostade runt 3500-5000 på de ställen jag kollade på (Driveout, Westerdal, Tidaholm). Störe gigghjul betydligt mer.

Vad har du hittat för vagn?? ***nyfiken***

Det blev en NHS-sulky från www.westerdal.se. Jag får den hemlevererad imorgon, så jag kan återkomma med recension framöver :laugh:

b-ponnysulky0808.jpg

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 501
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 186
Senast: cewe
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka