Var kan man köpa tryckknappar?

Hundbloggerskan

Trådstartare
Jag har en overall i fleece till min hund som sitter lite tight på ett ställe då det är resår där och det öppnas upp typ 1cm. Sen är det bara kardborrefästen på ryggen som går upp om hon springer och hoppar mycket.
Nu är frågan, skulle det kunna hjälpa med tryckknappar? Alltså mellan varje kardborre för att kardborren inte ska gå upp plus för att den inte ska vara "öppen" där resåren sitter? Eller kan det förstöra fleecen eller något?
Det är en Hurtta Microfleeceoverall (gamla modellen).
Vart kan man isf. köpa silverfärgade tryckknappar och hur fäster man dem, antar att man behöver något speciellt verktyg :P Vad kostar de? Behöver ca 6-8st men antar man köper i flerpack :)
Gärna någon affär längre ner i Skåne, bor i Landskrona så kanske i Lund, Malmö, Helsingborg.. Runt där någonstans typ :)
 
Sv: Var kan man köpa tryckknappar?

Sådana saker köper man normalt sett i vilken sy- eller hobbyaffär som helst. Även i Landskrona borde ni väl ha en Panduro eller liknande. Vet att Panduro finns i både Lund och Malmö annars.

Men vilken sybutik som helst borde ju också funka.
 
Sv: Var kan man köpa tryckknappar?

Det finns olika sorters tryckknappar. Antingen sana man slar pa med en hammare, rakt igenom tyget eller sana man syr pa. De forsta sitter mycket battre och ser snyggare ut. Finns i alla syaffarer, definitivt pa Stoff o Stil pa Svagertorp iaf.
 
Sv: Var kan man köpa tryckknappar?

Ramona: Vi har ingen Panduro i Landskrona men finns ju på Center Syd och sånna ställen så det är lätt att ta sig dit.
Tjôta: Okej, aldrig sett några men har väll aldrig kollat riktigt heller haha.

Vindvissla: Jag menar sådana man slår på, får se om jag fattar haha! Vart ligger Svagertorp?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp