Var kan man köpa en skumrem?

Tigertofflan

Trådstartare
...eller vad de nu heter. Sånna som håller kedjan på plats, så att säga.

En sånhär:
6b_1_b.JPG

Sv: Var kan man köpa en skumrem?

Jodå ;) Jag skyller allt på att jag alltid ratat den sidan, eftersom de inte har bilder på nånting, i stort sett.

Fast det var inget bra alternativ ändå... Med frakt och allt mög skulle jag fått betala 189 kronor... det har jag ingen lust med :eek:

Det finns skumremmar hos Kings i Malmö som har 50% på allt. Jag köpte en skumrem där igår!

Hästbutiken som finns på Flyinge har skumremmar. Jag har köpt en där. Finns både dyra och billiga!

De finns i många affärer, men de är så små så de har dem bakom kassan. Stöldrisk? Vad vet man.

De är inte till för att hålla kedjan på plats. De är till för att förhindra att skänklarna på ett stångbett far iväg framåt så att bettet kommer åt fel håll. Har sett detta hända under en hoppträning, pelham med bara tygel i undre ringen. Om det händer på ett kandar under dressyren så kan man väl säga att kontakten har varit något orolig och man bör gå tillbaka till träns ;). Jag har alltid skumrem på mina kandar dock. Man vet ju aldrig :D

Tessan

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 594
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
221
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka