Var kan man hitta en kappa i galon till vuxen?

Jag har ett Helly Hansen, byxa och jacka. Köpte för sjuttioelva år sedan och de är fortfarande täta och jag kan ha de för jag köpte stora nog för att kunna ha vinterkläder under.

Jag har också ett Helly Hansen galonställ. Köpta för 20 år sen. Täta än. Men använder dem extremt sällan. Man svettas som en liten gris under, andas exakt inget. Man man kan nog dyka med dem och vara torr ändå om man tejpar vid handled och fotled ;)

Jag har också ett Helly Hansen galonställ. Köpta för 20 år sen. Täta än. Men använder dem extremt sällan. Man svettas som en liten gris under, andas exakt inget. Man man kan nog dyka med dem och vara torr ändå om man tejpar vid handled och fotled ;)

Jag tror att det andas lite.
Eller så är jag bara nöjd med att vara varm och inte regnvåt :D

Lindex hade i vintras i alla fall i alla möjliga färger lite tunnare och därmed smidigare än den gamla sorten men hundra vattentäta, super tom i monsunregn.

Sån köpte jag - love it! Som du säger helt hundra vattentät, men betydligt smidigare än galon. Dock inte ridit i min, då har jag regnställ.

Jag har faktiskt två - en stall och en för civilt bruk

Min från Lindex har jag lagat stängsel i - under regnstorm. Tog en timme och sjuttiofem svordomar. Jag var torr hela tiden (fast utan känsel i fingrarna, men det kan vi inte lasta kappan för).

Men! Va? Jag måste ha råkat ut för först ett, och så ytterligare ett måndagsexemplar(jag fick byta min första) av denna kappa! Mina har läckt i sömmarna och färgat av sig i nacken när jag utsatt dem för hällregn. När även jacka nummer två läckte tänkte jag att mina krav var orimligt höga, men när jag läser om att ni är nöjda inser jag att jag borde ta mig i kappkragen och lämna igen även denna.

Men! Va? Jag måste ha råkat ut för först ett, och så ytterligare ett måndagsexemplar(jag fick byta min första) av denna kappa! Mina har läckt i sömmarna och färgat av sig i nacken när jag utsatt dem för hällregn. När även jacka nummer två läckte tänkte jag att mina krav var orimligt höga, men när jag läser om att ni är nöjda inser jag att jag borde ta mig i kappkragen och lämna igen även denna.

Finns det flera sorter kanske? När jag köpte fanns bara en sort, men inser nu att det ju kan finnas/funnits flera.

H**ks hade för några år sedan en ridregnkappa som jag tycker funkar bra. Enda nackdelen är att kapushongen (stavning?) blir lite stor om man inte har hjälm under. Min är nog 3 eller 4 år nu så jag vet inte om modellen finns kvar. Svart med reflexer på, är dock inte galon.

Efter att ha stått i ösregn och min "funktionsjacka" uppenbarligen saknar funktionen ordentligt vattentät blev jag omåttligt avundsjuk på min kompis galonjacka. Den är lite längre och alldeles orange och fin. Hon har haft sin i 100år så kan inte få tips om inköpsställe.

Så alltså, var kan en vuxen människa hitta en hederlig kappa/längre jacka i galon? Inte dragkedja, eller dragkedja och knappar så man kan ha den delvis knäppt när man rider.
Har en galonkappa köpt på lager 157 av märket Bondelid. Fanns i flera olika färger till en mycket bra peng.
Vet att de även har "nätshop".

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka