Var hittar man travhäst?

MoaEriksson

Trådstartare
Hej! Vi här hemma funderar på att skaffa en travhäst som jag ska få ha med mig i min travutbildning på gymnasiet. Jag undrar om ni vet några bra internetsidor där man kan välja och vraka på travhästar som säljes? Eller kanske har du en travhäst själv som du måste bli av med? Letar som sakt en travhäst som jag ska kunna tävla och träna trav med, alltså inte någon travhäst som är omskolad till ridning eller som har gjort sitt på travet.

Sidor som Hastnet och Blocket vet jag redan om och jag hittar inte så många travhästar där för tillfället.

Förövrigt så har jag aldrig ägt någon travhäst så vad är det man bör tänka på då man letar travare? :)

Sv: Var hittar man travhäst?

I tidningen trav och galoppronden finns en annons sida där folk lägger ut travhästar till salu, annars tror jag mest man skaffar sina travhästar via kontakter/uppfödare/auktioner.

Det finns massor man ska tänka på när man skaffar sig en travhäst, om jag vore du skulle jag skaffa en snäll häst som redan gjort en del på banan som du kan lära dig på. En 6-8 -åring med 200-400 000 på kontot skulle nog vara lagom, den kommer förmodligen inte springa in några miljoner till dig, men den kommer lära dig en massor av saker om trav. Känner du ingen som kan hjälpa dig, som håller på med trav? Om inte vet du ändå säkert något travstall eller travbana i närheten av ditt hem, åk dit och tala om att du ska börja på travgymnasium och vill lära dig mer och fråga om du får hjälpa till lite i stallet. Travfolk brukar i regel vara mycket snälla och hjälpsamma, så det är bara att fråga!:)

Hej! Vi här hemma funderar på att skaffa en travhäst som jag ska få ha med mig i min travutbildning på gymnasiet. Jag undrar om ni vet några bra internetsidor där man kan välja och vraka på travhästar som säljes? Eller kanske har du en travhäst själv som du måste bli av med? Letar som sakt en travhäst som jag ska kunna tävla och träna trav med, alltså inte någon travhäst som är omskolad till ridning eller som har gjort sitt på travet.

Sidor som Hastnet och Blocket vet jag redan om och jag hittar inte så många travhästar där för tillfället.

Förövrigt så har jag aldrig ägt någon travhäst så vad är det man bör tänka på då man letar travare? :)

Ett tips är också att gå in på olika proffs tränares hemsidor, de kan ha hästar till salu. :idea:

Åja, jag har nog lärt mig en hel del av de två istadiga Conciergeavkommor som var mina första hästar :cool:.

har främst hastnet.se eller söker du kallblod så är bästa sidan sleipner.ord eller varför inte inportera en `norsk´ trav24.no har super fina hästar. har själv köpt häst från norge.

perlepojken.blogg.se

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 666
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 996
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar