Var hittar man A-ponniena???

MaRomer

Trådstartare
För något år sedan lånades det ut shettisar till höger och vänster. Men nu när jag väl behöver en, ja då är det borta!

Har satt ut annons på diverse annonssidor, kollar varje dag om någon ny har kommit ut. Men det verkar helt stopp att få tag på en inkörd a-ponny. Och finns det några, då är det ston:/

Har ni några tips om vart man kan hitta inkörda a-ponnier? Tycker mest jag hittar unghästar och ponnier som inte är körda eller ridna:/

Sv: Var hittar man A-ponniena???

När jag letade fodervärd till mina hittade jag inte en enda av intresse. Så det går åt båda hållen ;) Alla ville ha barnponnys, sällskapsponnys, ponnys som skulle ridas lite.

Kan säga att det är lika svårt åt andra hållet precis som shetlandskusk säger. Till min lilla (insutten och tömkörd dvs ej inriden eller inkörd) var det bara 3 åriga barn som skulle lära sig rida, de som sökte sällskaps ponny, nån som ville veta om dottern kanske kunde bli ridintresserad etc.

MIN erfarenhet är att många som söker efter shettisar tror att de är GRATIS minst sagt.. Det finns HUR MÅNGA köpes annonser som helst där det söks ridna inkörda shettisar för under 5000 kr. Att få tag på hovslagare till di små kan också innebära en större kostnad då alla hovisar inte tar på sig shettisar..
HUR det en är så KOSTAR även en shettis pengar.. Innan ponnyn är född har den nog kostat MINST 5000 å ska man då köpa en VALLACK så vet vi alla att veterinärbesök inte är gratis..

Visst finns det shettisar! Men vill man KÖPA så får man vara beredd att BETALA för sin ponny.. Foderponnyer finns självklart också och hittar man inte det man söker kan man ju alltid annonsera själv!

Vart bor du? Funderar på att låna ut någon av mina småttingar, om rätt hem skulle dyka upp. :)

MIN erfarenhet är att många som söker efter shettisar tror att de är GRATIS minst sagt.. Det finns HUR MÅNGA köpes annonser som helst där det söks ridna inkörda shettisar för under 5000 kr. Att få tag på hovslagare till di små kan också innebära en större kostnad då alla hovisar inte tar på sig shettisar..
HUR det en är så KOSTAR även en shettis pengar.. Innan ponnyn är född har den nog kostat MINST 5000 å ska man då köpa en VALLACK så vet vi alla att veterinärbesök inte är gratis..

Visst finns det shettisar! Men vill man KÖPA så får man vara beredd att BETALA för sin ponny.. Foderponnyer finns självklart också och hittar man inte det man söker kan man ju alltid annonsera själv!

Tillgång och efterfrågan...

´Å ja! Visst är de så..
MEN det får inte glömmas bort att ÄVEN shettisar kostar att betäcka, att stoet behöver mer foder, att hovslagare KAN vara dyrare för shettis osv..

Även en shettis ägare vill ha betalt för sitt arbete och sina kostnader med ponnyn under dess uppäxt.. De är MIN åsikt!
Stolt ägare till Joystick Diablo född-07 och Pegasus -06. Båda renrasiga shettisar med alla papper!

DET var JOBBIGT att LÄSA;)

Jo visst är det så, jag äger ju redan en kille (hingst) som jag betalat över 5000:- för hehe. Så visst kostar de i inköp. Men just nu så är hästköparkontot tomt och jag vill därför låna. För de rullande kostnaderna har jag inga problem med!

Vart bor du? Funderar på att låna ut någon av mina småttingar, om rätt hem skulle dyka upp. :)

Södra småland, och kan meddela att de flesta tyvärr finns 30 mil bort:/ Och det räcker att jag körde så lång för att hämta den jag har nu. Känns som det är väldigt glest med de små liven här nere:crazy:

Alla kanske håller hårt i sina godbitar :) Men det känns som att det borde finnas folk som lånar ut, shettisar brukar ju nästan skänkas bort.

Jag har noterat att bra, väluppfostrade, barnvänliga ponnier verkar kosta en slant. Så kan nog vara så att de "bästa" lånar man inte ut.

Alla kanske håller hårt i sina godbitar :) Men det känns som att det borde finnas folk som lånar ut, shettisar brukar ju nästan skänkas bort.

Ja de brukar ju det, så därför blev jag paff när jag letat i över 1 månad och hittar INGET!!!:crazy:

Men om du bor i Småland så hör med Rungegårds (heter dom så?) de brukar ha i olika åldrar och utbildnings nivå.
Finns en del inne på Shetland i Fokus som har en del att sälja/låna ut också.

Men om du bor i Småland så hör med Rungegårds (heter dom så?) de brukar ha i olika åldrar och utbildnings nivå.
Finns en del inne på Shetland i Fokus som har en del att sälja/låna ut också.

Tyvärr kommer mna ej in på deras hemsida. Så är svårt att höra med dem!

KL

Nu ska jag inte ropa hej! Men jag ska faktiskt kika på en shettis i veckan. Dessutom endast 4 mil från mig:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 413
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 003
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar