Cambrie
Trådstartare
Efter att enbart satsat på dotterns ponnyridning fick jag sitta upp på en föräldradag på ridskolan och rida en sväng, blev sugen att börja igen och anmälde mig till ridskolan. Fick plats i en "återvändargrupp" direkt och börjar alltså till hösten på ridskola . Ska bli sååå kul. Och sååå läskigt, jag har blivit rädd för hästar under dessa år jag hållt upp och jag har kanske ridit 10-15 gånger sedan ungarna kom och då på turridning eller islandshästar hos en kompis.
Nu till problemet - ridbyxor... Jag drar ökat drastiskt i vikt sedan jag red senast, kan ha 46 över höft och lår, men har en rätt stor mage så kan inte knäppa ridbyxor. Har provat med olika märken, men inte hittat något som fungerar. Det jag söker är byxor med stretch i midjan typ. Finns de? Större byxor har jag inte provat, men skulle tippa att de blir för stora över ben och resten av kroppen. Var kan jag hitta ridbyxor av större storlek med stretch i midjan?
Nu till problemet - ridbyxor... Jag drar ökat drastiskt i vikt sedan jag red senast, kan ha 46 över höft och lår, men har en rätt stor mage så kan inte knäppa ridbyxor. Har provat med olika märken, men inte hittat något som fungerar. Det jag söker är byxor med stretch i midjan typ. Finns de? Större byxor har jag inte provat, men skulle tippa att de blir för stora över ben och resten av kroppen. Var kan jag hitta ridbyxor av större storlek med stretch i midjan?