Var hittar jag de bästa munkjackorna?

Malibu_Stacy

Trådstartare
Jag letar efter vanliga munkjackor, enfärgade i bomull/bomullsmix i BRA kvalitet. Har tidigare köpt på H&M men antingen krymper de massor i tvätten, går hål snabbt eller blir noppiga på en gång...så känner att jag vill ha några som håller lite bättre. Det jag gillade med deras annars var att det fanns många färger att välja mellan och att de är utan tryck.

Har ni något bra tips? Var brukar ni handla?

Vill ha enfärgade i typ svart, grått, vinröd eller puderrosa (annan färg på snöre och dragkedjan är inget problem) och det ska inte vara något tryck på. Möjligtvis att något litet märke vid ena bröstet är okej, men inget tryck över hela tröjans fram- eller baksida.

Just det, fysisk affär eller webshop spelar ingen roll!

Skulle föreslå Carlings. Jag har inga egna därifrån men brukar sno pojkvännens i tid och otid. Jag tycker att de hållit betydligt bättre än de från H&M i tvättningen när det gäller att tappa färg eller noppa sig. De har ganska bra priser tror jag också (ca 200-300 per tröja)

Jag har 2 st från Stadium av märket Race Marine, är jättenöjd! Dom är något små i storlekarna dock i den modellen jag har :)

Jag har varit nöjd med de jag köpt på Stadium. Köper öht alla mina "slappa kläder" i sportaffärer, det brukar bli bäst så.

Sportbutikerna! Brukar vara rejält mycket tåligare i kvalitet än exempelvis H&M. Självklart finns det de som har stora blaffiga loggor, men det finns också de som är enfärgade utan tryck alls. Jag har munkjackor från flera av de kedjorna som är lika fina idag som när de var nya, för fem-sex år sen.

Tack för alla svar. Har kikat lite på Stadium någon gång men bara sett sådana med en massa text eller märken överallt. Men ska kika igen om ni säger att det finns utan sådant också! :)

Stadium Outlet. Varierar ju hejvilt vad som finns inne, så håll lite löpande koll. Just munkjackor brukar de dock alltid ha, de är ju inte riktigt så extrema säsongsvaror som mycket annat. Köpte en munkjacka från Champion för 300 spänn där häromdagen, hade även span på en Puma-hoodie och en annan munkjacka, alla för runt 300-350 spänn. Samma pris som på H&M eller motsvarande men så himla mycket bättre kvalitet.

På Pop Boutique här i Göteborg finns det jättemysiga och fina hoodies! Billiga också, har för mig de kostade runt 250 kr. Vet att de har en hemsida med, men kan inte hitta dom i webshopen. Men om du har vägarna förbi Götet så är det mitt tips!

Håller med @Tassetass om Stadium outlet.
Ibland finns det inget vettigt alls, men ibland kan man verkligen fynda där.
Köpte två regnställ för 1000 kr där förut, de skulle eg ha kostat 1400/styck.
Köpte en pumaryggsäck där för 0 och inget också.

Jag köper mina från Lager 157's herravdelning! De kostar 150 kr styck, finns i en del färger och håller suveränt när man tvättar dem. :)

Jag håller med om lager 157s herravdelning.

Jag ärvde en tröja av min bror som säkert är över 4 år gammal och det enda som hänt är att den har gått sönder lite vid en ficka. Men förutom det är den hur fin som helst och dessutom supermysig.

Jag ska kika på Stadium och Lager 157. Hittade inget bra på deras hemsidor men har båda affärer här i hemmaorten. Ang herravdelningen är jag lite rädd för att de är för stora. Har 34/XS så kanske de inte har så små munkjackor?

Carlings ska jag kika in i när jag har vägarna förbi :)

Finns bara en tröja i munkmodell för mig, men de är så dyra att de är löjligt (och inte i bomull, men materialet är det ägigaste som finns): Houdini Power Houdi

Brukar köpa mina när det är rea eller utförsäljning och jag tror nästan inte att det går en dag utan att jag har en Power Houdi på mig (!). Beroendeframkallande plagg och kvalitén är amazing. Men som sagt, priset är horribelt egentligen....
L_HOUDINIWSPOWERHOUDI_12.jpg

L_HOUDINIWSPOWERHOUDI_21.jpg

L_HOUDINIWSPOWERHOUDI_27.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka