Var hittade han den då?

Kratus

Trådstartare
Ja, idag kom Tyko in med ett lite mer udda djur. :angel: I vanliga fall så får vi ju jaga både fåglar, skogsmöss och "australienska hoppmöss" genom huset. :D Ja, om han inte hunnit döda dom förståss. Mullvadar har försökt gräva sig genom vardagsrumsgolvet också ett par gånger.
Men detta tar nog priset, om man inte räknar ekorren ha tog in strax före jul. :angel:
Han har alltså tagit en vessla! Den var så söt! :love: Tyvärr så var den död så vi kunde inte rädda den lille parveln. :cry:

Frågan är ju bara vart sjutton hittade han den? Visste inte att det fanns vesslor härikring.

Sv: Var hittade han den då?

:angel:

Helt vanliga möss egentligen, men de hoppar så förbannat och är så snabba där av kom jag och syrran på smeknamnet. :D

Oj, ödlor har inte Tyko tagit in. ...än. Men en och annan padda har det blivit. :crazy:

Som tur var så kunde hon inte komma in med ödlorna för vi hade kattgård! :) Hon lyckades iaf ta möss, fåglar, en ekorre (den fick då skylla sig själv för den gick in i "hagen" och lekte med kissen :crazy:) och ödlor!

Ja, sån tur har inte vi... Alltid en överraskning om det ska ligga några lik inne när man kommer hem från jobbet. :p

Du vet väl att katter bär hem mat till flockledaren? ;) Så det är bara att tacka och se glad ut...:D

:rofl: :rofl:

Jag tänker inte prova...

Men man kanske skulle tagit hand om haren han fångade när han var dryga halvåret/året. :p

vi hade en katt som drog in ormar ett par gånger :crazy:

helt otroligt vad vissa lyckas fånga. ekorrar, ödlor, ormar, fåglar. Men det är väl somsagt tacka och se glad ut.

Jo, orm har han också fångat, men den tog han "bara" in i stallet. :D

Vilken snabb katt du har, vesslor är kvicka och verkligen inget lätt byte.

De hittar verkligen skumma saker ibland. Jag är fascinerad över att mina föräldrars katter lyckas fånga möss regelbundet trots att de bara har sin lilla rastgård att gå ut i. Troligen finns det en koloni med ovanligt korkade möss nånstans i närheten. :D

Träffade en vessla härom veckan när jag satt och väntade på tåget. Den bar omkring på en död mus och var alldeles vansinnigt söt. :love: Tror aldrig att jag har sett en vessla förut.

Oj, levde den? Tog du ingen bild?? :eek:

Mitt svaga hjärta tål inte att se dem plågas de arma smådjuren. Så jag räddar dem ständigt om de inte är skadade. Kanske därför mina aldrig tar dem inomhus. :angel:

Vid ett enda tillfälle har vi haft en mus i vårt hus. Det var när den äldsta honan kom in med en yttepyttemus, till sina ungar. Dessvärre var den död så de hade inte mycket nytta av den, men hon var stolt som en tupp och satt vid sidan och tvättade sina tassar. Evita satt mest och tittade på den, dom andra var extremt ointresserade. Men idag är dom ungarna nog dom mest effektiva jägarna jag nånsin sett. Det ligger alltid trofeer utanför ytterdörren. :D Och vi har aldrig haft en enda mus i väggarna trots att huset är gammalt och ligger i skogen. 5 katter på 42 kvm gör visst susen. :cool:

Evita och yttepyttemusen. Tänk när hon var sådär liten och söt! :D
Evitamus.jpg

Våran ena kisse är helt otrolig. Hon tar in ALLT förutom möss,fåglar o annat som alla andra gör. Det enda levande hon har tagit in är små larver som hon bara lämnar. Annar så är kottar, pinnar, o leksaker som hon tar in. Hon går upp till min lillasysters rum och hämtar hennes små bratzdockor xD

Våran gamla kisse som nu inte finns. Fångade mat hela tiden, om man inte sa att han var jätteduktig när han hade fångat något så åt han inte upp det.. Han tog även in ödlor som sprang in i väggarna..

usch jag hade nog börjat gråta om kisse tog en vessla eller ekorre :crazy:
hon tar stora fåglar på löpande band, men en gång kom hon med storvinsten! :D
en liten leksaksråtta som hon hade stulit på ett besök hos grannen :D

Nej, den var död sen länge, helt stel var han stackarn. Syrran tog ett kort med sin mobil tror jag, ska se om jag kanske kan få in den här.

Det där var väl ingen liten mus, våra har tagit in ännu mindre. ;)

Jo, vi brukar också försöka rädda de små liven om de fortfarande lever, men oftast så är de döda och äts fort upp.

Våran lilla gillar att fånga fjärilar, i somras så hade vi två stycken som satt på väggen på övervåningen som hon måste ha plockat in. :crazy:

Liknande trådar

I
Träning Måste bara berätta omigår när jag å min sambo gick ner till ridhuset med våran travare han är tre år och har inte blivit hanterad så...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: ikeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama