Var får man tag i bra fodertunnor?

N

Nobbeled

Har sökt bland andra trådar men inte hittat något svar.

Jag har i dag 2 fodertunnor (färgtunnor - oanvända) som jag köpte av ett foder företag i GBG. Jag har inte lyckats få tag i någon som säljer likadana. Jag vill att de ska ha tätslutande lock.

Är det någon som har tips? och pris?

Lill / Stall Nöbbeled
 
Granngården/Lantmännen/Odal (vad de nu heter för tillfället) brukar ju ha inne några olika sorters fodertunnor. Kostar väl ett par hundringar/st inklusive lock.

Förresten så har jag även sett tunnor som man kan förvara foder i i lagom storlek med tättslutande lock på bla. större blomsteraffärer.
 
Finns på Rusta. 60 L tror jag att de rymde men är inte säker. Kostar iaf 99:- med lock. Jag tycker att de fungerar bra (har två själv) men de är lite små, du får inte i en hel betfor säck i en tunna.
 
jag har min havre i en stor soptunna med lock (i plast) från granngården.
eller så kan man ju köpa sånna där gröna soptunnor som alla har utanför husen.
 
håller med de andra. Kolla på rusta, granngården och på överskottsbolag de brukar nästan alltid ha bra tunnor.

MVH
//Malin
 
Har sett svarta fodertunnor på ekohallen,skulle tippa 100 kr/st

johanna :) :) :) :)
 
Korvfabriker, brukar ha bra tunnor som dom slänger inälvor i.... Ucha, men dom är ju ungefär som färgtunnorna. Men jag har ju ingen sån tunna, havren har vi i gröna soptunnor.
 
Kolla om du har någon bra industri i närheten-själv har vi två plasttunnor med lock som vi köpt för 25 spänn från en gurkfabrik här hemma.
 
Jag har köpt på IKEA, Reno back. Den verkar inte finnas på hemsidan, men i katalogen finns den på s. 101. Den stora versionen får man ner 1,5 säckar med färdigfoder typ mustang.
 
Granngården har väl bra fodertunnor, annars kan du ju köpa nån tunna gjord för hondmat på zoo.. :banana:
 
när man köper hundfoder så brukar man få med jätte bra tunnor. men man kan säkert få köpa om man inte vill ha hund fodret. :D
Ock dom är det tätslutande lock på.
 
Och det som verkar bra med den är ju att man kan stapla den ovanpå varandra=tar mindre plats! :idea:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 584
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 911
Senast: kma
·
Dressyr Jag ska sälja min ponny då vi inte kommer överens, hon har blivit klart bättre med tiden men hon är inte min typ av häst. Jag tycker om...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 201
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 064
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp