var det bättre förr? 1952

Sv: var det bättre förr? 1952

*tihi* Vad skoj att se!

haha vad roligt att se! vad kul det låt när han sa att dom fick gå igenom det där "vattnet" för att inte sprida stelkrampsbaciller..!

Vad fränt! EN del av de där hindren hade nog inte gått igenom säkerhetsföreskrifterna idag...tänker bla på det med tunnorna under :crazy:

funderar på hur högt det där är... dom säger väl lätt a på filmen, var det 1,20 på den tiden också?

Såg ut att vara så, men Svår B :eek:
Var hästarna små eller är det höööögt!? :eek:

det tänkte jag också på :D vad innebar det egentligen?

om det var bättre för eller inte vet jag inte riktigt. är inte så hoppkunnig att jag vågar mig in i en sån diskussion...
tycker dock att det ser mer okomplicerat ut på något vis, vilket säkerligen beror på att hindren är såpass låga som 1,20 och banan är säkert byggd för att hålla en sån där rytm, där man mest "rullar på"....

eller vad säger ni andra? ska bli spännande om det blir en diskussion med folk som "kan" lite mer än mig! :D

Svår B är idag 150 för storhäst, men det heter ju bara 150 idag..
me det såg ut att vara högre än 150!

Vad kul att se!:) Men blev man tvungen att bli kontrollvägd innan man fick tävla??

Höjderna skiljer sig inte så jättemycket. Det är det att dagens banor är rejält mycket mer tekniska vad det gäller avstånd och linjer.

När jag började rida på 70- talet var det också mindre tekniskt och mer tuta och köra än vad det är nu.

ha ha det va roligt... den första ryttaren var en riktig racer!:banana:

Haha;) . lite annorlund hoppstil mot vad det är nu , o lite mindre rosetter oxå:P . Riktigt kul att se:D .

vilket skänkelläge de första ryttarna hade!

Tycker hästarna ser förvånansvärt små och ädla ut, fullblod? Hade nog tänkt mig större och grövre på ngt vis...

Bad för att ta bort stelkrams baciller?? invägning?? de va la hoppning inte galopp :confused: :rofl:

Härligt att se, tur e väll att det har gått framåt i utvecklingen tänk att hålla på sä på varje tävling :eek: eller stilen som dom hadde :cool:

Liknande trådar

Övr. Grenar På sportspegeln den 15/10 visades ett reportage om Bendik Bö. Inte illa! :cool: Reportaget(video)
Svar
2
· Visningar
990
Senast: kisse
·
Avel Ja nu har jag ju gått och köpt mig ett halvblod med full stam, så då börjar jag ju såklart direkt tänka på att avla på henne :D Allting...
2
Svar
35
· Visningar
2 865
Senast: fia-lisa
·
S
Övr. Katt Hittade en undersökning som Svt Rapport har gjort, om för mycket salt i kattmaten. "Allt fler katter drabbas av urinsten och...
Svar
18
· Visningar
2 987
Senast: cissiny
·
Islandshäst Hittade ett litet filmklipp på SVT. Vet inte om ni har haft denna länken ute förut...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama