Var börjar jag? Tips önskas!

S

Sóley

Jag vill lära mig mer om NH och vad passar väl bättre än att vända sig till de redan frälsta? ;) För den som bara skrapat på ytan men vill inhämta mer kunskap, i vilken ände börjar den bäst? Vilka böcker rekommenderar ni? Vad kan passa att börja med?

Utöver generell information och fakta om NH skulle jag mer än gärna ta del av praktiska övningar och fallstudier. Hittar jag det i böcker som finns på marknaden och i så fall vilka?

Tack på förhand! :bow:

Sv: Var börjar jag? Tips önskas!

Läs i gamla trådar. Det finns hur mycket som helst där.

Tänk på, för att få utbyte av och förståelse för "praktiska övningar" bör man ha NH-inställning och dito kunskap (filosofin).
Att bara lära in mekaniska manövrer ger inte mycket.

LIA

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 902
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag jobbar vidare med att förbättra min hälsa, och jag måste säga att det går stadigt framåt! :) Sen min stresskrasch 2008 har jag mått...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: cassiopeja
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 926
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur