Vår älskade Gosan är tillbaka!

Nera

Trådstartare
Åh jag är sååå glad idag, fick samtal av pappa i går kväll, de har hittat vår Gosan!

Är drygt två veckor sedan hon försvann nu, eller ja hon har inte visat sig hemma på två veckor. Både mamma och jag har letat och ropat, lockat och pockat som bara den men ingen Gosan har synts till. Vi har varit och öppnat dörrar och skåp i alla bodar, ladugården, höskullen och i hela huset men nej, hon fanns ingenstans. Vi har cyklat längs varenda väg för att se så hon inte lagat påkörd någonstans men inte hittat henne där heller. Efter sisådär en och en halv vecka hade vi börjat ge upp hoppet om att hitta henne, i alla fall vid liv. Men så igår eftermiddag när pappa var ute i någon bod för att leta efter vårt kubbspel hör han henne skrika inifrån väggen. Vet inte hur hon tagit sig dit, troligen jagat en mus eller liknande, och inte lyckats ta sig upp igen, om hon varit några år yngre hade det kanske gått. De lockar och försöker få fram henne en bra stund men hon kommer ingenstans. Det slutar med att pappa tar fram sågen och sågar ut henne. Men vår lilla älskade Gosan LEVER!!! Dock är hon väldigt tunn och vinglig, efter att ha suttit där i säkert två veckor är det kanske inte så konstigt. Men nu hoppas vi på det bästa och hon får små små portioner mat varannan timme. Hoppas, hoppas, hoppas att hon kämpar sig igenom det här!

Ursäkta lite onödig tråd men jag är så lyckliiiig!:bow:

Sv: Vår älskade Gosan är tillbaka!

Usch vad otäckt att de kan lyckas klanta till det så där, men skönt att hon är hemma! Hoppas hon överlever detta utan beständiga men.

Gud vad härligt!! Skönt för er :)

Har haft liknande händelse, två gånger tillochmed!

Katten som var relativt nyinflyttat och inte brukade vara ute så länge om dagarna försvann helt plötsligt. Vi väntade några timmar, som blev till en hel dag, som blev till nätter och som slutade med att hon var borta i 3-4 dagar. Under tiden letade vi såklart ööööverallt! Gick långa promenader och ropade, kollade längs med vägarna, hos grannar, i hålor och garage och överallt verkligen! Skall tilläggas att det här är en katt som ALLTID kommer och jamar tillbaka när man ropar efter henne.

Efter att det som sagt gått några dagar så hör helt plötsligt sambon att det jamar ute någonstans när han skall åka till jobbet på morgonen. Han lyckas tillslut lokalisera ljudet från garaget, och när han öppnade hoppade en liten kisse ut som var väldigt glad att få se honom!

Hon har alltså blivit instängd i ett garage, där vi letat säkert 3-4 gånger efter det att hon försvann :crazy: Man såg lite avföring här och där, och en kudde som hon legat och sovit på. Och hon har alltså inte gjort ett enda ljud ifrån sig när vi varit där inne och ropat! Säkert legat och sovit och inte brytt sig förrns hon blev tillräckligt sällskapssjuk:p

Ja det är helt otroligt vad de små liven kan göra en nervös.
Troligtvis gav hon sig till känna för pappa den dagen för att hon verkligen kände att nu behövde hon komma UT, så många gånger vi har varit där och ropat och letat och inte ett ljud innan.

Ja men eller hur! Det är sjukt hur de ändå kan hålla sig så länge, innan de tycker att det är nog...För som du säger så är man ju många gånger i närheten utan att de säger till.

Vad underbart att ni fann henne till slut, innan det var för sent!:) Jag hoppas verkligen hon repar sig och kanske mår lite bättre idag? :)

Åh, vad kul att läsa! Det är inte alls kul när de försvinner och man inte hittar dem. Min innekatt rymde och var borta i fyra dagar och det var de längsta fyra dagarna i mitt liv. Men han hade gömt sig bakom veden och var livrädd och vågade antagligen inte komma fram när vi kallade på honom. Hoppas att Gosan snart återhämtar sig sig efter sitt äventyr!

Lilla gumman... Vilken oerhörd tur det var att ni hittade henne. Jag hoppas hon piggnar till snabbt nu!

Hon verkar må lite bättre för varje dag som går, lite vinglig och så är hon allt fortfarande men hon äter, dricker och gör ifrån sig som hon borde. I måndags ville hon till och med gå ut och göra sina bestyr, hon är inte van vid att gå på låda, och detgick bra det med. Hon tycker det är så skönt att ligga och åla runt i gräset men går inte speciellt långt ifrån huset, än i alla fall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 760
Senast: Jamtland
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 468
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 076
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama