Vänja utekanin till inomhus

Madick

Trådstartare
Jag har sålt en unge som flyttar om ett par veckor. Nu bor de ute och nya ägaren ska ha den inne så nu ska jag gradvis vänja den vid varmare temperatur. Hur länge behöver den vara i varje "steg"?

Man ska ju helst ta in dom i slutet av sommaren då temperaturen nästa är samma inne och ute. Men de jag skulle göra är att börja med att flytta buren till ett uterum, om man har till gång till de eller till ett rum som är lite kyligare än inomhus.
låt kaninen vänja sig i några dagar sen börja försiktigt ta in den några timmar om dagen. Kanske börja med 30 min sen 1 timme sen två timmar osv tills man tycker att den inte är så varm, man kan känna på doms öron, om öronen är varma kan de tyda på att kaninen är lite överhettad.
kanske ett försent svar men hoppas de kan hjälpa till nästa gång:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 153
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: Stergo
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka